Fastener stiffness measurement methodology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F16%3AN0000008" target="_blank" >RIV/00010669:_____/16:N0000008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fastener stiffness measurement methodology
Popis výsledku v původním jazyce
The stiffness of fasteners is needed for calculation of crack growth and damage tolerance parameters for large aeronautical structures. Experiments were performed on single fastener specimens made of aluminium alloy joined by aluminium rivets. The joints were loaded in pairs to prevent secondary bending and the load was introduced by increasing steps to monitor the change in stiffness with the increasing load level. Various plate thicknesses from 1.2 mm up to 6 mm and different rivet diameter combinations were analysed based on the structure of L-410 NG airplane. The paper includes the results of quasi-static testing of the riveted joints and a comparison with analytical models. The modelled stiffness was on average 16% higher than measured values. Maximum analysed difference was 44% which means that the experiment is irreplaceable.
Název v anglickém jazyce
Fastener stiffness measurement methodology
Popis výsledku anglicky
The stiffness of fasteners is needed for calculation of crack growth and damage tolerance parameters for large aeronautical structures. Experiments were performed on single fastener specimens made of aluminium alloy joined by aluminium rivets. The joints were loaded in pairs to prevent secondary bending and the load was introduced by increasing steps to monitor the change in stiffness with the increasing load level. Various plate thicknesses from 1.2 mm up to 6 mm and different rivet diameter combinations were analysed based on the structure of L-410 NG airplane. The paper includes the results of quasi-static testing of the riveted joints and a comparison with analytical models. The modelled stiffness was on average 16% higher than measured values. Maximum analysed difference was 44% which means that the experiment is irreplaceable.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimantal Stress Analysis 2016
ISBN
978-802610624-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
nestránkováno
Název nakladatele
University of West Bohlemia
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní
Datum konání akce
30. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—