Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fastener stiffness measurement methodology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F16%3AN0000008" target="_blank" >RIV/00010669:_____/16:N0000008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fastener stiffness measurement methodology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The stiffness of fasteners is needed for calculation of crack growth and damage tolerance parameters for large aeronautical structures. Experiments were performed on single fastener specimens made of aluminium alloy joined by aluminium rivets. The joints were loaded in pairs to prevent secondary bending and the load was introduced by increasing steps to monitor the change in stiffness with the increasing load level. Various plate thicknesses from 1.2 mm up to 6 mm and different rivet diameter combinations were analysed based on the structure of L-410 NG airplane. The paper includes the results of quasi-static testing of the riveted joints and a comparison with analytical models. The modelled stiffness was on average 16% higher than measured values. Maximum analysed difference was 44% which means that the experiment is irreplaceable.

  • Název v anglickém jazyce

    Fastener stiffness measurement methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The stiffness of fasteners is needed for calculation of crack growth and damage tolerance parameters for large aeronautical structures. Experiments were performed on single fastener specimens made of aluminium alloy joined by aluminium rivets. The joints were loaded in pairs to prevent secondary bending and the load was introduced by increasing steps to monitor the change in stiffness with the increasing load level. Various plate thicknesses from 1.2 mm up to 6 mm and different rivet diameter combinations were analysed based on the structure of L-410 NG airplane. The paper includes the results of quasi-static testing of the riveted joints and a comparison with analytical models. The modelled stiffness was on average 16% higher than measured values. Maximum analysed difference was 44% which means that the experiment is irreplaceable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimantal Stress Analysis 2016

  • ISBN

    978-802610624-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    nestránkováno

  • Název nakladatele

    University of West Bohlemia

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    30. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku