Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MKP model zanýtování a následného zatížení nýtového spoje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F16361733%3A_____%2F09%3A%230000011" target="_blank" >RIV/16361733:_____/09:#0000011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MKP model zanýtování a následného zatížení nýtového spoje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem simulace nýtového spoje bylo vytvořit dostatečně přesný model chování nýtového spoje, zejména z hlediska jeho nelineárního chování, kdy při určité hodnotě přenášeného zatížení dochází ke změně tuhosti nýtového spoje. Dalším cílem bylo získat soubordat pro další zpracování z hlediska životnosti, kdy bylo sledováno napětí a přetvoření na plechu v okolí nýtu pro různé hladiny zatížení. Dalším využitím výsledků této MKP simulace je pak definice tuhosti nýtu pro náhrady nýtových spojů ve složitých MKPmodelech používaných v letectví. Nýtový spoj tudíž musel být dostatečně přesně promodelován, navíc z hlediska napjatosti kolem nýtu bylo důležité zahrnout do simulace i samotné vytvoření nýtového spoje, vytvoření závěrné hlavy a rozpěchování dříku v otvoru pro nýt.

  • Název v anglickém jazyce

    FE-model of riveting and subsequent loading of a riveted joint

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the riveted joint simulation was to establish an adequately precise model of behaviour of a riveted joint, with the primary focus set on its non-linear behaviour, manifested by a stiffness change of the riveted joint after exceeding a particular value of transferred loading. Another goal concerned creating a set of data intended for a subsequent analysis of the fatigue life. Here the stress and strains on sheets in the vicinity of the rivet were analyzed for various load levels. A next potential use of this FEM-simulation in the aircraft industry is defining the rivet stiffness for replacing the complex FE-models by simpler approaches.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OE08006" target="_blank" >OE08006: Zlepšování únavových vlastností nýtových spojů konstrukce letounů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z konference MKP2009 - Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků 2009

  • ISBN

    978-80-214-3996-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    75-86

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Aula rektorátu VUT v Brně, Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku