MKP model zanýtování a následného zatížení nýtového spoje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F16361733%3A_____%2F09%3A%230000011" target="_blank" >RIV/16361733:_____/09:#0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MKP model zanýtování a následného zatížení nýtového spoje
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem simulace nýtového spoje bylo vytvořit dostatečně přesný model chování nýtového spoje, zejména z hlediska jeho nelineárního chování, kdy při určité hodnotě přenášeného zatížení dochází ke změně tuhosti nýtového spoje. Dalším cílem bylo získat soubordat pro další zpracování z hlediska životnosti, kdy bylo sledováno napětí a přetvoření na plechu v okolí nýtu pro různé hladiny zatížení. Dalším využitím výsledků této MKP simulace je pak definice tuhosti nýtu pro náhrady nýtových spojů ve složitých MKPmodelech používaných v letectví. Nýtový spoj tudíž musel být dostatečně přesně promodelován, navíc z hlediska napjatosti kolem nýtu bylo důležité zahrnout do simulace i samotné vytvoření nýtového spoje, vytvoření závěrné hlavy a rozpěchování dříku v otvoru pro nýt.
Název v anglickém jazyce
FE-model of riveting and subsequent loading of a riveted joint
Popis výsledku anglicky
The goal of the riveted joint simulation was to establish an adequately precise model of behaviour of a riveted joint, with the primary focus set on its non-linear behaviour, manifested by a stiffness change of the riveted joint after exceeding a particular value of transferred loading. Another goal concerned creating a set of data intended for a subsequent analysis of the fatigue life. Here the stress and strains on sheets in the vicinity of the rivet were analyzed for various load levels. A next potential use of this FEM-simulation in the aircraft industry is defining the rivet stiffness for replacing the complex FE-models by simpler approaches.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OE08006" target="_blank" >OE08006: Zlepšování únavových vlastností nýtových spojů konstrukce letounů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z konference MKP2009 - Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků 2009
ISBN
978-80-214-3996-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
75-86
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Aula rektorátu VUT v Brně, Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—