FE-Modelling Methodology of Riveted Joints
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F16361733%3A_____%2F10%3A%230000010" target="_blank" >RIV/16361733:_____/10:#0000010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.czaerospace.eu/en/2010-02-35.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2010-02-35.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
FE-Modelling Methodology of Riveted Joints
Popis výsledku v původním jazyce
Riveting is the most common way of connecting parts together in the aircraft industry. This document deals with finite element (FE) simulations of riveted joints of various complexity. The riveted structures are modelled realistically including first thephase of forming a riveted joint and then also the shearing of the joint. Some parameters influencing behaviour of such joints are evaluated in further FE-analyses. Properly tuned detailed solid FE-models were then used for a definition of their suitable replacement by simpler modelling structures. The replacement allows engineering application of rivets to more complex loads of aircraft structures while keeping the computation time acceptably short.
Název v anglickém jazyce
FE-Modelling Methodology of Riveted Joints
Popis výsledku anglicky
Riveting is the most common way of connecting parts together in the aircraft industry. This document deals with finite element (FE) simulations of riveted joints of various complexity. The riveted structures are modelled realistically including first thephase of forming a riveted joint and then also the shearing of the joint. Some parameters influencing behaviour of such joints are evaluated in further FE-analyses. Properly tuned detailed solid FE-models were then used for a definition of their suitable replacement by simpler modelling structures. The replacement allows engineering application of rivets to more complex loads of aircraft structures while keeping the computation time acceptably short.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OE08006" target="_blank" >OE08006: Zlepšování únavových vlastností nýtových spojů konstrukce letounů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Aerospace Proceedings
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
12-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—