Updating of Finite Element Model of Aircraft Structure According Results of Ground Vibration Test
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F16%3AN0000019" target="_blank" >RIV/00010669:_____/16:N0000019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-v-odbornych-casopisech-j/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-v-odbornych-casopisech-j/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0954410015608887" target="_blank" >10.1177/0954410015608887</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Updating of Finite Element Model of Aircraft Structure According Results of Ground Vibration Test
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with updating of the aircraft structure finite element (FE) model according ground vibration test (GVT) results. Paper describes possible approaches of flutter analysis as regards to the incorporation of GVT results including: 1) the direct usage of GVT results and 2) updating of analytical FE model. Then the theoretical background of the model updating methods including Bayesian parameter estimation and more generic optimization using powerful nonlinear gradient-based methods are given. Finally, the methodology of an aircraft structure FE model updating is described. The practical application of the procedure is documented on the EV 55M turboprop utility aircraft example. Selected results are shown, evaluated and the conclusions are formulated.
Název v anglickém jazyce
Updating of Finite Element Model of Aircraft Structure According Results of Ground Vibration Test
Popis výsledku anglicky
This paper deals with updating of the aircraft structure finite element (FE) model according ground vibration test (GVT) results. Paper describes possible approaches of flutter analysis as regards to the incorporation of GVT results including: 1) the direct usage of GVT results and 2) updating of analytical FE model. Then the theoretical background of the model updating methods including Bayesian parameter estimation and more generic optimization using powerful nonlinear gradient-based methods are given. Finally, the methodology of an aircraft structure FE model updating is described. The practical application of the procedure is documented on the EV 55M turboprop utility aircraft example. Selected results are shown, evaluated and the conclusions are formulated.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering
ISSN
0954-4100
e-ISSN
—
Svazek periodika
230
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1348-1356
Kód UT WoS článku
000378571200016
EID výsledku v databázi Scopus
—