Aeroelastic Analysis of New Generation Czech Twin Turboprop Utility Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F11%3A%230001141" target="_blank" >RIV/00010669:_____/11:#0001141 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.czaerospace.eu/en/2011-3-42.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2011-3-42.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aeroelastic Analysis of New Generation Czech Twin Turboprop Utility Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with aeroelastic certification analyses of the EV-55 ?Outback? aircraft. The EV-55 is a new generation Czech twin turboprop utility aircraft (length 14.35 m; wingspan 16.10 m; MTOW 4600 kg). Paper is focused to the first phase of analyses, before the ground vibration test (GVT) of the prototype. It describes the analytical model as well as the used tools and methods. The description of specific blocks of analyses follows afterwards. It includes static aeroelastic analyses (control reversal and divergence), modal analyses and large parametric flutter analyses (surface, control surfaces and tab flutter). The flutter characteristics of the structure with respect to changes of the selected parameters are presented. Furthermore the preparation of the GVT, i.e. the optimization of the exciter and accelerometer positions based on the analytical results, and the whirl flutter analyses by means of an optimization-based approach to find the critical stability boundaries are expl
Název v anglickém jazyce
Aeroelastic Analysis of New Generation Czech Twin Turboprop Utility Aircraft
Popis výsledku anglicky
This paper deals with aeroelastic certification analyses of the EV-55 ?Outback? aircraft. The EV-55 is a new generation Czech twin turboprop utility aircraft (length 14.35 m; wingspan 16.10 m; MTOW 4600 kg). Paper is focused to the first phase of analyses, before the ground vibration test (GVT) of the prototype. It describes the analytical model as well as the used tools and methods. The description of specific blocks of analyses follows afterwards. It includes static aeroelastic analyses (control reversal and divergence), modal analyses and large parametric flutter analyses (surface, control surfaces and tab flutter). The flutter characteristics of the structure with respect to changes of the selected parameters are presented. Furthermore the preparation of the GVT, i.e. the optimization of the exciter and accelerometer positions based on the analytical results, and the whirl flutter analyses by means of an optimization-based approach to find the critical stability boundaries are expl
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Aerospace Proceedings / Letecký zpravodaj
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3/2011
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
6-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—