Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supplementary Aeroelastic Analysis of Modified LSA-category Aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F22%3AN0000043" target="_blank" >RIV/00010669:_____/22:N0000043 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Supplementary Aeroelastic Analysis of Modified LSA-category Aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Flutter analysis must include all applicable mass configurations of an aircraft. In the case of the aircraft modification, the appropriate assessment and supplementary analyses are required. Considering the general aviation aircraft, aeroelastic certification is usually based the analyses using directly the GVT results. Therefore, the possibilities for the supplementary analyses are limited. Submitted paper presents the practical application. Analysis is based on the data gained by the previously performed GVT of the unmodified aircraft. The structure changes are considered using mass perturbation method. Also, very simple measurement of the wing bending mode was provided. Flutter analyses were performed using g-method. Various flutter states were identified. The detailed assessment into rudder flutter was performed as the flutter speed was found inside the envelope of the required flutter stability. The influences of modes and structural parameters were evaluated. Finally, the appropriate modification of the structure to increase the flutter speed was proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Supplementary Aeroelastic Analysis of Modified LSA-category Aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    Flutter analysis must include all applicable mass configurations of an aircraft. In the case of the aircraft modification, the appropriate assessment and supplementary analyses are required. Considering the general aviation aircraft, aeroelastic certification is usually based the analyses using directly the GVT results. Therefore, the possibilities for the supplementary analyses are limited. Submitted paper presents the practical application. Analysis is based on the data gained by the previously performed GVT of the unmodified aircraft. The structure changes are considered using mass perturbation method. Also, very simple measurement of the wing bending mode was provided. Flutter analyses were performed using g-method. Various flutter states were identified. The detailed assessment into rudder flutter was performed as the flutter speed was found inside the envelope of the required flutter stability. The influences of modes and structural parameters were evaluated. Finally, the appropriate modification of the structure to increase the flutter speed was proposed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Computational Mechanics 2022

  • ISBN

    978-80-261-1116-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    14-17

  • Název nakladatele

    ZČU Plzeň

  • Místo vydání

    ČR

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku