Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aeroelastic Analysis of Twin Turboprop Utility Aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F11%3A%230001140" target="_blank" >RIV/00010669:_____/11:#0001140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pig.sagepub.com/content/225/5.toc" target="_blank" >http://pig.sagepub.com/content/225/5.toc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/09544100JAERO815" target="_blank" >10.1177/09544100JAERO815</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aeroelastic Analysis of Twin Turboprop Utility Aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with aeroelastic certification analyses of the new generation Czech twin turboprop utility aircraft. Paper is focused to the first phase of analyses before the ground vibration test (GVT) of the prototype. It describes the analytical model as well as the used tools and methods. The description of specific blocks of analyses follows afterwards. It includes the preliminary flutter analyses, static aeroelastic analyses (control reversal and divergence), modal analyses and large parametricflutter analyses (surface, control surfaces and tab flutter). The flutter characteristics of the structure with respect to changes of the selected parameters are presented. Furthermore the preparation of the GVT, i.e. the optimization of the exciter andaccelerometer positions based on the analytical results, and the whirl flutter analyses by means of an optimization-based approach to find the critical stability boundaries are explained. Finally, the performed activities are summarized a

  • Název v anglickém jazyce

    Aeroelastic Analysis of Twin Turboprop Utility Aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with aeroelastic certification analyses of the new generation Czech twin turboprop utility aircraft. Paper is focused to the first phase of analyses before the ground vibration test (GVT) of the prototype. It describes the analytical model as well as the used tools and methods. The description of specific blocks of analyses follows afterwards. It includes the preliminary flutter analyses, static aeroelastic analyses (control reversal and divergence), modal analyses and large parametricflutter analyses (surface, control surfaces and tab flutter). The flutter characteristics of the structure with respect to changes of the selected parameters are presented. Furthermore the preparation of the GVT, i.e. the optimization of the exciter andaccelerometer positions based on the analytical results, and the whirl flutter analyses by means of an optimization-based approach to find the critical stability boundaries are explained. Finally, the performed activities are summarized a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering

  • ISSN

    0954-4100

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol.225

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    585-594

  • Kód UT WoS článku

    000291492500009

  • EID výsledku v databázi Scopus