Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výsledky zkoušení tuhosti spojů s nýty a Hi-Life svorníky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F16%3AN0000165" target="_blank" >RIV/00010669:_____/16:N0000165 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vzlu.cz/cs/transfer-vysledku-c4/" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/cs/transfer-vysledku-c4/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výsledky zkoušení tuhosti spojů s nýty a Hi-Life svorníky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V předložené zprávě jsou uvedeny výsledky statické zkoušky typických spojů s nýty a Hi-Lite svorníky křídla letounu L-410 NG. Je provedena analýza dat a je vyhodnocena pevnost a tuhost jednostřižných spojů pro jednotlivé varianty spojů. Jsou vyhodnoceny parametry různých analytických modelů pro definování poddajnosti jednostřižných spojů. Tyto parametry jsou používány ve výpočtových modelech jako jeden z podkladů pro stanovení zbytkové pevnosti konstrukce damage tolerance. V porovnání s lineárními analytickými modely použitými při modelování nýtových spojů se průměrné tuhosti pro měřené sestavy liší v závislosti na modelu o 10 až 40%. Modelovaná tuhost byla přitom pro většinu modelů vyšší než naměřená. To může být způsobeno vlivem tmelu, který zvětšuje mezeru mezi spojenými částmi.

  • Název v anglickém jazyce

    Stiffness testing of joints with rivets and Hi-Life bolts

  • Popis výsledku anglicky

    The report presents the results of a static test of typical joints with rivets and Hi-Lite bolts of the wing of the L-410 NG aircraft. Data analysis is performed and the strength and stiffness of single-shear joints for individual joint variants are evaluated. The parameters of various analytical models for defining the stifness of single lap joints are evaluated. These parameters are used in computational models as one of the bases for determining the residual strength of the damage tolerance structure. Compared to the linear analytical models used in the modeling of rivet joints, the average stiffnesses for the measured assemblies vary by 10 to 40% depending on the model. The modeled stiffness was higher than measured for most models. This may be due to the effect of the sealant, which increases the gap between the joined parts.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.