Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Active Flow Separation Control Applied at Wing-Pylon Junction of a Wing Section in Landing Configuration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000038" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/6.2017-0491" target="_blank" >https://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/6.2017-0491</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2514/6.2017-0491" target="_blank" >10.2514/6.2017-0491</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Active Flow Separation Control Applied at Wing-Pylon Junction of a Wing Section in Landing Configuration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Synthetic Jets Actuators (SJA) that produce a zero net mass flow rate have been locally applied at the pylon-wing junction to suppress the local flow separation caused by the closely coupled Ultra-High Bypass Ratio engine integration. The high fidelity numerical simulations utilizing unsteady Reynolds-averaged Navier-Stokes solver have been performed to simulate this problem. A wind tunnel model representing a 2.5D wing with pylon, nacelle and deployed high-lift devices has been used for this study. Active Flow Control (AFC) applied at the wing-pylon junction area can prevent larger flow separation on the wing behind the nacelle caused by the slat cutback, increase the lift and to postpone the stall angle by interaction of the vortices from the SJA with vortices dominating this region. The performed unsteady CFD simulations demonstrate the possibility to locally affect the flow separation by utilization of AFC. The geometrical setup of the actuators (number and locations) and the flow parameters (blowing coefficient, actuation frequency and phase shift) have been varied, as well. Unsteady boundary conditions were used to simulate the effect of SJA. The positive effect of the application of the SJA on the lift and local flow separation has been observed.

  • Název v anglickém jazyce

    Active Flow Separation Control Applied at Wing-Pylon Junction of a Wing Section in Landing Configuration

  • Popis výsledku anglicky

    Synthetic Jets Actuators (SJA) that produce a zero net mass flow rate have been locally applied at the pylon-wing junction to suppress the local flow separation caused by the closely coupled Ultra-High Bypass Ratio engine integration. The high fidelity numerical simulations utilizing unsteady Reynolds-averaged Navier-Stokes solver have been performed to simulate this problem. A wind tunnel model representing a 2.5D wing with pylon, nacelle and deployed high-lift devices has been used for this study. Active Flow Control (AFC) applied at the wing-pylon junction area can prevent larger flow separation on the wing behind the nacelle caused by the slat cutback, increase the lift and to postpone the stall angle by interaction of the vortices from the SJA with vortices dominating this region. The performed unsteady CFD simulations demonstrate the possibility to locally affect the flow separation by utilization of AFC. The geometrical setup of the actuators (number and locations) and the flow parameters (blowing coefficient, actuation frequency and phase shift) have been varied, as well. Unsteady boundary conditions were used to simulate the effect of SJA. The positive effect of the application of the SJA on the lift and local flow separation has been observed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E13056" target="_blank" >7E13056: 2nd Generation Active Wing – Active Flow- Loads & Noise control on next generation wing</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIAA SciTech Forum - 55th AIAA Aerospace Sciences Meeting

  • ISBN

    978-1-62410-447-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Název nakladatele

    American Institute of Aeronautics and Astronautics Inc.

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Grapevine, USA

  • Datum konání akce

    9. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku