Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Response Surface Method Application to High-Lift Configuration with Active Flow Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F12%3A%230001489" target="_blank" >RIV/00010669:_____/12:#0001489 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/1.C031624" target="_blank" >http://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/1.C031624</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2514/1.c031624" target="_blank" >10.2514/1.c031624</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Response Surface Method Application to High-Lift Configuration with Active Flow Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of Response Surface Method is presented and applied to the design of an Active Flow Control (AFC) for high-lift applications. The AFC is used for suppression of the flow separation on the slotted flap. The position, orientation, and continuous excitation characteristics of the actuator are set as design variables for the maximization of cost functions in landing configuration. The actuators are placed in the cove of the airfoil. The AFC is able to remove separation on the flap in this case completely. Subsequent verification of the efficiency of the optimum design, and possible energy saving, is done by an unsteady excitation. The unsteady excitation is simulated by periodic oscillatory pulse duty cycle. The influences of the excitation frequency and excitation time on the lift coefficient were examined. The frequency has almost no effect on CL. On the other hand, it has been found that the excitation time can be reduced by about 97% within one excitation period of duty cycle,

  • Název v anglickém jazyce

    Response Surface Method Application to High-Lift Configuration with Active Flow Control

  • Popis výsledku anglicky

    The use of Response Surface Method is presented and applied to the design of an Active Flow Control (AFC) for high-lift applications. The AFC is used for suppression of the flow separation on the slotted flap. The position, orientation, and continuous excitation characteristics of the actuator are set as design variables for the maximization of cost functions in landing configuration. The actuators are placed in the cove of the airfoil. The AFC is able to remove separation on the flap in this case completely. Subsequent verification of the efficiency of the optimum design, and possible energy saving, is done by an unsteady excitation. The unsteady excitation is simulated by periodic oscillatory pulse duty cycle. The influences of the excitation frequency and excitation time on the lift coefficient were examined. The frequency has almost no effect on CL. On the other hand, it has been found that the excitation time can be reduced by about 97% within one excitation period of duty cycle,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Aircraft

  • ISSN

    0021-8669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1796-1802

  • Kód UT WoS článku

    000312764000021

  • EID výsledku v databázi Scopus