Response Surface Application to Active Flow Control optimization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F11%3A%230001189" target="_blank" >RIV/00010669:_____/11:#0001189 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Response Surface Application to Active Flow Control optimization
Popis výsledku v původním jazyce
Use of a Response Surface Method is presented and applied to a design of an Active Flow Control (AFC) for high-lift applications. The AFC is used for suppression of the flow separation on the slotted flap. The position, orientation and continuous-blowingcharacteristics of the actuator are set as design variables for the maximization of cost functions in landing configuration. The actuator is placed in the cave of the airfoil in different positions. The position of the actuator has the main effect on cost functions. It has been observed that the actuator is able to remove separation on the flap completely, in this study. The lift coefficient was increased about 40% in comparison with uncontrolled case.
Název v anglickém jazyce
Response Surface Application to Active Flow Control optimization
Popis výsledku anglicky
Use of a Response Surface Method is presented and applied to a design of an Active Flow Control (AFC) for high-lift applications. The AFC is used for suppression of the flow separation on the slotted flap. The position, orientation and continuous-blowingcharacteristics of the actuator are set as design variables for the maximization of cost functions in landing configuration. The actuator is placed in the cave of the airfoil in different positions. The position of the actuator has the main effect on cost functions. It has been observed that the actuator is able to remove separation on the flap completely, in this study. The lift coefficient was increased about 40% in comparison with uncontrolled case.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EUROGEN2011, Evolutionary and Deterministic Methods for Design, Optimization and Control with Applications to Industrial and Societal Problems
ISBN
9788890632303
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
17-19
Název nakladatele
—
Místo vydání
—
Místo konání akce
Capua, Italy
Datum konání akce
14. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—