Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Response Surface Application to Active Flow Control optimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F11%3A%230001189" target="_blank" >RIV/00010669:_____/11:#0001189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Response Surface Application to Active Flow Control optimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Use of a Response Surface Method is presented and applied to a design of an Active Flow Control (AFC) for high-lift applications. The AFC is used for suppression of the flow separation on the slotted flap. The position, orientation and continuous-blowingcharacteristics of the actuator are set as design variables for the maximization of cost functions in landing configuration. The actuator is placed in the cave of the airfoil in different positions. The position of the actuator has the main effect on cost functions. It has been observed that the actuator is able to remove separation on the flap completely, in this study. The lift coefficient was increased about 40% in comparison with uncontrolled case.

  • Název v anglickém jazyce

    Response Surface Application to Active Flow Control optimization

  • Popis výsledku anglicky

    Use of a Response Surface Method is presented and applied to a design of an Active Flow Control (AFC) for high-lift applications. The AFC is used for suppression of the flow separation on the slotted flap. The position, orientation and continuous-blowingcharacteristics of the actuator are set as design variables for the maximization of cost functions in landing configuration. The actuator is placed in the cave of the airfoil in different positions. The position of the actuator has the main effect on cost functions. It has been observed that the actuator is able to remove separation on the flap completely, in this study. The lift coefficient was increased about 40% in comparison with uncontrolled case.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EUROGEN2011, Evolutionary and Deterministic Methods for Design, Optimization and Control with Applications to Industrial and Societal Problems

  • ISBN

    9788890632303

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    17-19

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Capua, Italy

  • Datum konání akce

    14. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku