Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multiple-rotor Solution of Whirl Flutter Using MSC.NASTRAN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000141" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000141 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multiple-rotor Solution of Whirl Flutter Using MSC.NASTRAN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with whirl flutter analysis of turboprop aircraft structures. It gives the theoretical background of the whirl flutter phenomenon and aircraft certification-related issues. After that, standard and optimization-based analytical approaches are described. The focus is on a multiple-rotor solution, typically of a twin-engine aircraft using a full-span model. The necessary adjustments of a stick computational model and modification of the optimization-based solution are described. The methodology is demonstrated on the reference model of a twin engine turboprop commuter aircraft. The evaluated results include the available choices of both propeller rotation directions, i.e. identical (CW-CW) and inverse (CW-CCW).

  • Název v anglickém jazyce

    Multiple-rotor Solution of Whirl Flutter Using MSC.NASTRAN

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with whirl flutter analysis of turboprop aircraft structures. It gives the theoretical background of the whirl flutter phenomenon and aircraft certification-related issues. After that, standard and optimization-based analytical approaches are described. The focus is on a multiple-rotor solution, typically of a twin-engine aircraft using a full-span model. The necessary adjustments of a stick computational model and modification of the optimization-based solution are described. The methodology is demonstrated on the reference model of a twin engine turboprop commuter aircraft. The evaluated results include the available choices of both propeller rotation directions, i.e. identical (CW-CW) and inverse (CW-CCW).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů