Multiple-rotor Solution of Whirl Flutter Using MSC.NASTRAN
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000141" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000141 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multiple-rotor Solution of Whirl Flutter Using MSC.NASTRAN
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with whirl flutter analysis of turboprop aircraft structures. It gives the theoretical background of the whirl flutter phenomenon and aircraft certification-related issues. After that, standard and optimization-based analytical approaches are described. The focus is on a multiple-rotor solution, typically of a twin-engine aircraft using a full-span model. The necessary adjustments of a stick computational model and modification of the optimization-based solution are described. The methodology is demonstrated on the reference model of a twin engine turboprop commuter aircraft. The evaluated results include the available choices of both propeller rotation directions, i.e. identical (CW-CW) and inverse (CW-CCW).
Název v anglickém jazyce
Multiple-rotor Solution of Whirl Flutter Using MSC.NASTRAN
Popis výsledku anglicky
This paper deals with whirl flutter analysis of turboprop aircraft structures. It gives the theoretical background of the whirl flutter phenomenon and aircraft certification-related issues. After that, standard and optimization-based analytical approaches are described. The focus is on a multiple-rotor solution, typically of a twin-engine aircraft using a full-span model. The necessary adjustments of a stick computational model and modification of the optimization-based solution are described. The methodology is demonstrated on the reference model of a twin engine turboprop commuter aircraft. The evaluated results include the available choices of both propeller rotation directions, i.e. identical (CW-CW) and inverse (CW-CCW).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů