Metodický postup výpočtu flatru s využitím přenosových funkcí, část 1
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000026" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vzlu.cz/cs/ostatni-vysledky-o-c495.html" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/cs/ostatni-vysledky-o-c495.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodický postup výpočtu flatru s využitím přenosových funkcí, část 1
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledek dokumentuje metodický postup výpočtu flatru letecké konstrukce při použití přenosových funkcí. Přenosové funkce zavádějí do výpočtového modelu konstrukce nestrukturální stupně volnosti a jsou využívány zejména pro modelování řídicích systémů, servosystémů, systémů aktivního řízení se zpětnou vazbou, apod. Jsou shrnuty teoretické aspekty řešené problematiky. Je uveden způsob modelování přenosové funkce a jejího zapracování do modelu. Dále je prezentována aplikační úloha výpočtu flatru letounu se zahrnutím autopilota do systému řízení směrového kormidla a dále úloha výpočtu flatru se zahrnutím dvou módů otáčení kormidla, v obou případech s využitím přenosových funkcí. Obě úlohy jsou demonstrovány na modelu letounu L 410NG. Pro výpočet byl použit systém NASTRAN. Zdokumentováno ve zprávě R-6914.
Název v anglickém jazyce
Methodology of Flutter Analysis Using transfer Functions, Part 1
Popis výsledku anglicky
This result represents methodology of flutter analysis using transfer functions. Transfer functions introduce non-structural degrees-of-freedom into computational model. This approach is usefull especially for modelling of control systems, servo-systems, closed-loop active control systems, etc. Theoretical background is summarised and the methodology of transfer function modelling is presented. Application examples include flutter analysis including an autiopilot system and flutter analysis including two modes of a control surface flapping. Both tasks are demonstrated on the strucure of L 410NG aircraft by means of the NASTRAN system. Documented in report R-6914.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.