Aerodynamic and structural design of winglet with integrated VHF antenna
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000037" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000037 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2018/92/matecconf_easn_ceas2018_00018.pdf" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2018/92/matecconf_easn_ceas2018_00018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201823300018" target="_blank" >10.1051/matecconf/201823300018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aerodynamic and structural design of winglet with integrated VHF antenna
Popis výsledku v původním jazyce
A new optimized winglet of a small aircraft is used to develop the solutions for structure, VHF antenna, systems as lights and lightning protection. The aerodynamic optimization has been based on the Design of Experiment and Response Surface method in order to find out the suitable shape of the winglet from the aerodynamic, structure and the basic operating frequency range for VHF radio communication points of view. The winglet’s structure has been designed based on the aerodynamic loads and took into account the appropriate technology. The improvement of the aerodynamic characteristics and handling qualities of the aircraft are discussed and the integration concepts and production moulds are presented.
Název v anglickém jazyce
Aerodynamic and structural design of winglet with integrated VHF antenna
Popis výsledku anglicky
A new optimized winglet of a small aircraft is used to develop the solutions for structure, VHF antenna, systems as lights and lightning protection. The aerodynamic optimization has been based on the Design of Experiment and Response Surface method in order to find out the suitable shape of the winglet from the aerodynamic, structure and the basic operating frequency range for VHF radio communication points of view. The winglet’s structure has been designed based on the aerodynamic loads and took into account the appropriate technology. The improvement of the aerodynamic characteristics and handling qualities of the aircraft are discussed and the integration concepts and production moulds are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
nestránkovano
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Glasgow
Datum konání akce
4. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—