From design towards manufacturing of winglets with integrated VHF antenna
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000051" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://congress.cimne.com/emus2019/frontal/doc/EbookEMuS2019.pdf" target="_blank" >http://congress.cimne.com/emus2019/frontal/doc/EbookEMuS2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From design towards manufacturing of winglets with integrated VHF antenna
Popis výsledku v původním jazyce
Reducing fuel burn emissions is one of the most important aims in aircraft design nowadays. One possibility for reducing the aerodynamic drag of airplanes is to reduce the number of protruding parts as antennas. One possible design concept is to move the antenna within the winglet and to integrate the transceiver of electromagnetic radiation into the aerodynamically optimized structure. The challenge of this goal is to build the VHF antenna with its wavelength defined size into a winglet. The winglet designed in ACASIAS is for a small transport aircraft of the type Evektor EV55. This small size makes the integration in the small installation space a demanding task. This construction method shown here can also be easily used on larger aircraft. Another challenge of the design process is that the winglet must be certifiable, maintainable, and repairable at the final stage for all systems and structure.
Název v anglickém jazyce
From design towards manufacturing of winglets with integrated VHF antenna
Popis výsledku anglicky
Reducing fuel burn emissions is one of the most important aims in aircraft design nowadays. One possibility for reducing the aerodynamic drag of airplanes is to reduce the number of protruding parts as antennas. One possible design concept is to move the antenna within the winglet and to integrate the transceiver of electromagnetic radiation into the aerodynamically optimized structure. The challenge of this goal is to build the VHF antenna with its wavelength defined size into a winglet. The winglet designed in ACASIAS is for a small transport aircraft of the type Evektor EV55. This small size makes the integration in the small installation space a demanding task. This construction method shown here can also be easily used on larger aircraft. Another challenge of the design process is that the winglet must be certifiable, maintainable, and repairable at the final stage for all systems and structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EMuS 2019 - European Conference on Multifunctional Structures
ISBN
978-84-949194-4-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
153-161
Název nakladatele
International Centre for Numerical Methods in Engineering (CIMNE)
Místo vydání
Barcelona, Španělsko
Místo konání akce
Barcelona, Španělsko
Datum konání akce
11. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—