Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From design towards manufacturing of winglets with integrated VHF antenna

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000051" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://congress.cimne.com/emus2019/frontal/doc/EbookEMuS2019.pdf" target="_blank" >http://congress.cimne.com/emus2019/frontal/doc/EbookEMuS2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From design towards manufacturing of winglets with integrated VHF antenna

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reducing fuel burn emissions is one of the most important aims in aircraft design nowadays. One possibility for reducing the aerodynamic drag of airplanes is to reduce the number of protruding parts as antennas. One possible design concept is to move the antenna within the winglet and to integrate the transceiver of electromagnetic radiation into the aerodynamically optimized structure. The challenge of this goal is to build the VHF antenna with its wavelength defined size into a winglet. The winglet designed in ACASIAS is for a small transport aircraft of the type Evektor EV55. This small size makes the integration in the small installation space a demanding task. This construction method shown here can also be easily used on larger aircraft. Another challenge of the design process is that the winglet must be certifiable, maintainable, and repairable at the final stage for all systems and structure.

  • Název v anglickém jazyce

    From design towards manufacturing of winglets with integrated VHF antenna

  • Popis výsledku anglicky

    Reducing fuel burn emissions is one of the most important aims in aircraft design nowadays. One possibility for reducing the aerodynamic drag of airplanes is to reduce the number of protruding parts as antennas. One possible design concept is to move the antenna within the winglet and to integrate the transceiver of electromagnetic radiation into the aerodynamically optimized structure. The challenge of this goal is to build the VHF antenna with its wavelength defined size into a winglet. The winglet designed in ACASIAS is for a small transport aircraft of the type Evektor EV55. This small size makes the integration in the small installation space a demanding task. This construction method shown here can also be easily used on larger aircraft. Another challenge of the design process is that the winglet must be certifiable, maintainable, and repairable at the final stage for all systems and structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EMuS 2019 - European Conference on Multifunctional Structures

  • ISBN

    978-84-949194-4-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    153-161

  • Název nakladatele

    International Centre for Numerical Methods in Engineering (CIMNE)

  • Místo vydání

    Barcelona, Španělsko

  • Místo konání akce

    Barcelona, Španělsko

  • Datum konání akce

    11. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku