Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multifunctional structures to reduce the energy consumption of future aircraft WITH INTEGRATED Ku‐band antenna

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F21%3AN0000014" target="_blank" >RIV/00010669:_____/21:N0000014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://edition.pagesuite-professional.co.uk/html5/reader/production/default.aspx?pubname=&edid=f0cd4626-ba9b-4718-8e54-5e7da5346ec4&pnum=1" target="_blank" >https://edition.pagesuite-professional.co.uk/html5/reader/production/default.aspx?pubname=&edid=f0cd4626-ba9b-4718-8e54-5e7da5346ec4&pnum=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multifunctional structures to reduce the energy consumption of future aircraft WITH INTEGRATED Ku‐band antenna

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The CO2 and NOX emissions of international air traffic must be reduced, so that aviation becomes more sustainable. This requires innovative technologies that reduce aircraft fuel consumption. The Horizon2020 ACASIAS project takes up this challenge and will reduce the fuel consumption of future aircraft by improving aerodynamic performance and by facilitating the introduction of fuel-efficient engines such as Counter-Rotating Open Rotors. ACASIAS improves the aerodynamics through the conformal and structural integration of antennas into innovative aerostructures. Nowadays installed aircraft antennas are protruding structures, which generate turbulence and generate aerodynamic drag, thus increasing the fuel consumption. For instance, currently available Ku-band satellite antennas still require exterior installation on the fuselage, which needs a protective radome. This affects aerodynamics, which may result in higher fuel consumption up to 4% depending on the position of the radome. Hence, the conformal flush integration of a Ku-band SATCOM antenna will reduce the drag and CO2 emissions by the same percentage. Furthermore, through structurally integrated antennas, the risk of damage to protruding antennas will be reduced, and therefore the ACASIAS project will also contribute to the reduction of maintenance costs and will minimize operational delays.

  • Název v anglickém jazyce

    Multifunctional structures to reduce the energy consumption of future aircraft WITH INTEGRATED Ku‐band antenna

  • Popis výsledku anglicky

    The CO2 and NOX emissions of international air traffic must be reduced, so that aviation becomes more sustainable. This requires innovative technologies that reduce aircraft fuel consumption. The Horizon2020 ACASIAS project takes up this challenge and will reduce the fuel consumption of future aircraft by improving aerodynamic performance and by facilitating the introduction of fuel-efficient engines such as Counter-Rotating Open Rotors. ACASIAS improves the aerodynamics through the conformal and structural integration of antennas into innovative aerostructures. Nowadays installed aircraft antennas are protruding structures, which generate turbulence and generate aerodynamic drag, thus increasing the fuel consumption. For instance, currently available Ku-band satellite antennas still require exterior installation on the fuselage, which needs a protective radome. This affects aerodynamics, which may result in higher fuel consumption up to 4% depending on the position of the radome. Hence, the conformal flush integration of a Ku-band SATCOM antenna will reduce the drag and CO2 emissions by the same percentage. Furthermore, through structurally integrated antennas, the risk of damage to protruding antennas will be reduced, and therefore the ACASIAS project will also contribute to the reduction of maintenance costs and will minimize operational delays.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Project Repository Journal

  • ISSN

    2632-4067

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    BE - Belgické království

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    88-93

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus