Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contribution of conformal antennas towards sustainable aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000049" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://congress.cimne.com/emus2019/frontal/doc/EbookEMuS2019.pdf" target="_blank" >http://congress.cimne.com/emus2019/frontal/doc/EbookEMuS2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contribution of conformal antennas towards sustainable aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper shows the drag and emission reduction potential of integrated, flush communication antennas at the surface of an airliner. The CFD simulations of the aircraft model representing a modern airliner with radome in different locations on its upper part of the fuselage have been done. The results have been compared with the baseline configuration of the aircraft without radome. The aerodynamic equivalent weight penalty and additional fuel needed due to the drag of the radome and its weight itself have been calculated by two approaches. The obtained drag reduction potential has been used for the estimation of the CO2 and NOx emissions reduction by using integrated antenna.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution of conformal antennas towards sustainable aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    This paper shows the drag and emission reduction potential of integrated, flush communication antennas at the surface of an airliner. The CFD simulations of the aircraft model representing a modern airliner with radome in different locations on its upper part of the fuselage have been done. The results have been compared with the baseline configuration of the aircraft without radome. The aerodynamic equivalent weight penalty and additional fuel needed due to the drag of the radome and its weight itself have been calculated by two approaches. The obtained drag reduction potential has been used for the estimation of the CO2 and NOx emissions reduction by using integrated antenna.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EMuS 2019 - European Conference on Multifunctional Structures

  • ISBN

    978-84-949194-4-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    38-47

  • Název nakladatele

    International Centre for Numerical Methods in Engineering (CIMNE)

  • Místo vydání

    Barcelona, Španělsko

  • Místo konání akce

    Barcelona, Španělsko

  • Datum konání akce

    11. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku