Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bird and hail stone impact resistance analysis on a jet engine composite air inlet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000059" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1051/matecconf/201818804006" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/matecconf/201818804006</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201818804006" target="_blank" >10.1051/matecconf/201818804006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bird and hail stone impact resistance analysis on a jet engine composite air inlet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the approach for the design of a jet engine composite air inlet for a new generation of jet trainer aircraft from the perspective of airworthiness requirements regarding high-speed impact resistance. Validated numerical simulation was applied to flat test panels. The final design was optimised and verified by validated numerical simulation and verified by testing on a full-scale demonstrator. High-speed camera measurement and NDT (non-destructive testing) results were used for verification of the numerical models.The test results of flat test panels confirmed the high durability of the composite structure during inclined high-speed impact with a near-real jet inlet load boundary condition. Owing to the sensitivity of the composite material on technology production, the results are limited by the material used and the technology production. The application of flat test panels for verification and tuning of numerical models allow optimised final design of the air inlet and reduce the risk of structural non-compliance during verification tests. Numerical models were verified for simulation of the real composite structure based on high-speed camera results and NDT inspection after impact. The proposed numerical model was simplified for application in a real complex design and reduced calculation time.

  • Název v anglickém jazyce

    Bird and hail stone impact resistance analysis on a jet engine composite air inlet

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the approach for the design of a jet engine composite air inlet for a new generation of jet trainer aircraft from the perspective of airworthiness requirements regarding high-speed impact resistance. Validated numerical simulation was applied to flat test panels. The final design was optimised and verified by validated numerical simulation and verified by testing on a full-scale demonstrator. High-speed camera measurement and NDT (non-destructive testing) results were used for verification of the numerical models.The test results of flat test panels confirmed the high durability of the composite structure during inclined high-speed impact with a near-real jet inlet load boundary condition. Owing to the sensitivity of the composite material on technology production, the results are limited by the material used and the technology production. The application of flat test panels for verification and tuning of numerical models allow optimised final design of the air inlet and reduce the risk of structural non-compliance during verification tests. Numerical models were verified for simulation of the real composite structure based on high-speed camera results and NDT inspection after impact. The proposed numerical model was simplified for application in a real complex design and reduced calculation time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATEC Web Conference

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

    2261-236X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    ostrov Chios, Řecko

  • Datum konání akce

    20. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku