Experimental verification of jet engine composite inlet for bird and hail stone impact resistance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000060" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000060 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental verification of jet engine composite inlet for bird and hail stone impact resistance
Popis výsledku v původním jazyce
Bird and hail strike is a major threat for aircraft structure, as it can lead to serious structural damage. The vulnerable parts of planes or helicopters are windshield, nose, fuselage panels, wing and empennage leading edges, rotor blades, fan blades and engines inlets. Therefore, the international certification regulation requires [1] all forward facing components to prove a certain level of bird strike resistance before they can be employed in an aircraft. A bird or hail impact experiment provides a direct method to examine the impact structure resistance. A simultaneous work between experiments and numerical simulations is necessary to well understand the behavior of a bird or hail during an impact and also the reaction of the impacted material and structure.
Název v anglickém jazyce
Experimental verification of jet engine composite inlet for bird and hail stone impact resistance
Popis výsledku anglicky
Bird and hail strike is a major threat for aircraft structure, as it can lead to serious structural damage. The vulnerable parts of planes or helicopters are windshield, nose, fuselage panels, wing and empennage leading edges, rotor blades, fan blades and engines inlets. Therefore, the international certification regulation requires [1] all forward facing components to prove a certain level of bird strike resistance before they can be employed in an aircraft. A bird or hail impact experiment provides a direct method to examine the impact structure resistance. A simultaneous work between experiments and numerical simulations is necessary to well understand the behavior of a bird or hail during an impact and also the reaction of the impacted material and structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimental Stress Analysis - 56th International Scientific Conference, EAN 2018 - Conference Proceedings
ISBN
978-80-270-4062-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
63-76
Název nakladatele
Czech Society for Mechanics
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Harrachov
Datum konání akce
5. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—