Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental verification of jet engine composite inlet for bird and hail stone impact resistance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000060" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000060 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental verification of jet engine composite inlet for bird and hail stone impact resistance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bird and hail strike is a major threat for aircraft structure, as it can lead to serious structural damage. The vulnerable parts of planes or helicopters are windshield, nose, fuselage panels, wing and empennage leading edges, rotor blades, fan blades and engines inlets. Therefore, the international certification regulation requires [1] all forward facing components to prove a certain level of bird strike resistance before they can be employed in an aircraft. A bird or hail impact experiment provides a direct method to examine the impact structure resistance. A simultaneous work between experiments and numerical simulations is necessary to well understand the behavior of a bird or hail during an impact and also the reaction of the impacted material and structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental verification of jet engine composite inlet for bird and hail stone impact resistance

  • Popis výsledku anglicky

    Bird and hail strike is a major threat for aircraft structure, as it can lead to serious structural damage. The vulnerable parts of planes or helicopters are windshield, nose, fuselage panels, wing and empennage leading edges, rotor blades, fan blades and engines inlets. Therefore, the international certification regulation requires [1] all forward facing components to prove a certain level of bird strike resistance before they can be employed in an aircraft. A bird or hail impact experiment provides a direct method to examine the impact structure resistance. A simultaneous work between experiments and numerical simulations is necessary to well understand the behavior of a bird or hail during an impact and also the reaction of the impacted material and structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental Stress Analysis - 56th International Scientific Conference, EAN 2018 - Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-270-4062-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    63-76

  • Název nakladatele

    Czech Society for Mechanics

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Harrachov

  • Datum konání akce

    5. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku