Aerodynamická problematika řešení křídla se vzpěrou - rešerše
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000115" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vzlu.cz/cs/ostatni-vysledky-o-c495.html" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/cs/ostatni-vysledky-o-c495.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aerodynamická problematika řešení křídla se vzpěrou - rešerše
Popis výsledku v původním jazyce
Rešerše byla vypracována pro získání základní představy o aerodynamické problematice a vlastnostech uzlu spojujícího křídlo se vzpěrou a o aktuálních trendech a možnostech z hlediska koncepce letounu a konstrukčního řešení křídla se vzpěrou. Problematika aerodynamického řešení křídla se vzpěrou je velmi komplexní a univerzální poznatky jsou pouze velmi obecné, ve většině případů lze očekávat významný interferenční odpor, nejnižším odporem se většinou vyznačuje kolmé vetknutí konce vzpěry do křídla. Pro celkové posouzení výhodnosti určitého řešení křídla je potčeba hodnotit celý letoun včetně důsledků mimonávrhových, ale předpisy požadovaných, stavů. Zdokumentováno ve zprávě R-6935.
Název v anglickém jazyce
Aerodynamic problem solving a wing with strut - research
Popis výsledku anglicky
The research was developed to obtain a basic idea of aerodynamic issues and the characteristics of the node connecting the wing with the strut and the current trends and possibilities in terms of airplane concept and design of the wing with strut. The issue of aerodynamic solution of the wing with the strut is very complex and universal knowledge is only very general, in most cases significant interference resistance can be expected, the lowest resistance is usually characterized by perpendicular restraint of the strut end into the wing. For an overall assessment of the advantage of a certain solution of the wing, it is necessary to evaluate the entire aircraft, including the consequences of non-design, but the regulations required, states. Documented in report R-6935.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů