Comparison of aerodynamic characteristics provided by wing with bell shaped lift distribution and generalized wings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000124" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2019/53/matecconf_easn2019_02005.pdf" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2019/53/matecconf_easn2019_02005.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201930402005" target="_blank" >10.1051/matecconf/201930402005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of aerodynamic characteristics provided by wing with bell shaped lift distribution and generalized wings
Popis výsledku v původním jazyce
In this article different wings are computed by low and high-fidelity methods to compare their aerodynamic characteristics. Thanks to the unusual properties of the wing with the bell-shaped lift distribution, several general geometrical variants of the wings were calculated and their results are presented in this work. Three general wings are assumed and their geometry is defined as rectangular, trapezoidal and elliptical. Airspeed, total lift force, shape of airfoil and root chord are defined, and bending moment is assumed as a surrogate model for wing weight. The goal of optimization is minimization of aerodynamic drag.
Název v anglickém jazyce
Comparison of aerodynamic characteristics provided by wing with bell shaped lift distribution and generalized wings
Popis výsledku anglicky
In this article different wings are computed by low and high-fidelity methods to compare their aerodynamic characteristics. Thanks to the unusual properties of the wing with the bell-shaped lift distribution, several general geometrical variants of the wings were calculated and their results are presented in this work. Three general wings are assumed and their geometry is defined as rectangular, trapezoidal and elliptical. Airspeed, total lift force, shape of airfoil and root chord are defined, and bending moment is assumed as a surrogate model for wing weight. The goal of optimization is minimization of aerodynamic drag.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences 304, 02005 (2019)
ISBN
9781713800354
ISSN
—
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
nestrankovano
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Atény, Řecko
Datum konání akce
3. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—