Optimization of Aerodynamic Drag of Three General Wing Geometries and Wing with Bell-Shaped Lift Distribution Having a Given Lift and a Given Bending Moment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000007" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://controls.papercept.net/conferences/scripts/rtf/IACAS20_ContentListWeb_1.html" target="_blank" >https://controls.papercept.net/conferences/scripts/rtf/IACAS20_ContentListWeb_1.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201930402005" target="_blank" >10.1051/matecconf/201930402005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of Aerodynamic Drag of Three General Wing Geometries and Wing with Bell-Shaped Lift Distribution Having a Given Lift and a Given Bending Moment
Popis výsledku v původním jazyce
In this article different wings are optimized by low and verified by high-fidelity methods to compare their aerodynamic characteristics. The unusual properties of the wing with the bell-shaped lift distribution is a reason why several general geometrical variants of the wings are compared. Three general wings are assumed and their geometry is defined as rectangular, trapezoidal and elliptical. Airspeed, total lift force and shape of the airfoil are defined, and bending moment is assumed as a surrogate model for wing weight. Minimizing of aerodynamic drag is a goal of optimization.
Název v anglickém jazyce
Optimization of Aerodynamic Drag of Three General Wing Geometries and Wing with Bell-Shaped Lift Distribution Having a Given Lift and a Given Bending Moment
Popis výsledku anglicky
In this article different wings are optimized by low and verified by high-fidelity methods to compare their aerodynamic characteristics. The unusual properties of the wing with the bell-shaped lift distribution is a reason why several general geometrical variants of the wings are compared. Three general wings are assumed and their geometry is defined as rectangular, trapezoidal and elliptical. Airspeed, total lift force and shape of the airfoil are defined, and bending moment is assumed as a surrogate model for wing weight. Minimizing of aerodynamic drag is a goal of optimization.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTARF18040" target="_blank" >LTARF18040: Pokročilá kompozitní konstrukce pro budoucí regionální letouny</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AEROSPACE SCIENCES. ISRAEL ANNUAL CONFERENCE. 60TH 2020
ISBN
9781713813552
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
nestrankovano
Název nakladatele
Curran Associates, Inc., 57 Morehouse Lane, Red Hook, NY 12571
Místo vydání
Technion Israel Institute of Technology
Místo konání akce
Tel Avivi, Israel
Datum konání akce
4. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—