Effect of temperature on the interlaminar strength of carbon fibre reinforced thermoplastic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000085" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.vsb.cz/handle/10084/142403" target="_blank" >https://dspace.vsb.cz/handle/10084/142403</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of temperature on the interlaminar strength of carbon fibre reinforced thermoplastic
Popis výsledku v původním jazyce
Application of thermoplastics composites (TPCs) in aircraft constructions is growing. Thermoplastics have the greatest potential in the interior and in the secondary construction, where they can fully replace aluminum parts and glass laminate parts. In the aircraft interior, they are used mainly for excellent fire, smoke and toxicity properties and on exterior mainly for their excellent impact resistance. Thanks to thermoplastics, today we can talk about real recycling of composites. The most used TPCs in aircraft constructions is polyfenylensulfid (PPS). On the other hand thermoplastics have space for improvement in the production of structurally demanding composite components where the cost with manufacturing from thermosets can be significantly lower.
Název v anglickém jazyce
Effect of temperature on the interlaminar strength of carbon fibre reinforced thermoplastic
Popis výsledku anglicky
Application of thermoplastics composites (TPCs) in aircraft constructions is growing. Thermoplastics have the greatest potential in the interior and in the secondary construction, where they can fully replace aluminum parts and glass laminate parts. In the aircraft interior, they are used mainly for excellent fire, smoke and toxicity properties and on exterior mainly for their excellent impact resistance. Thanks to thermoplastics, today we can talk about real recycling of composites. The most used TPCs in aircraft constructions is polyfenylensulfid (PPS). On the other hand thermoplastics have space for improvement in the production of structurally demanding composite components where the cost with manufacturing from thermosets can be significantly lower.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV30033" target="_blank" >FV30033: Konstrukční a technologický vývoj primárních leteckých dílů pokročilých tvarů z kompozitu s termoplastovou matricí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimental Stress Analysis 2020 - Book of full Papers
ISBN
978-80-248-4453-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
132-137
Název nakladatele
VŠB – Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Sobotín
Datum konání akce
19. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—