Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of temperature on the interlaminar strength of carbon fibre reinforced thermoplastic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000085" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000085 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.vsb.cz/handle/10084/142403" target="_blank" >https://dspace.vsb.cz/handle/10084/142403</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of temperature on the interlaminar strength of carbon fibre reinforced thermoplastic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Application of thermoplastics composites (TPCs) in aircraft constructions is growing. Thermoplastics have the greatest potential in the interior and in the secondary construction, where they can fully replace aluminum parts and glass laminate parts. In the aircraft interior, they are used mainly for excellent fire, smoke and toxicity properties and on exterior mainly for their excellent impact resistance. Thanks to thermoplastics, today we can talk about real recycling of composites. The most used TPCs in aircraft constructions is polyfenylensulfid (PPS). On the other hand thermoplastics have space for improvement in the production of structurally demanding composite components where the cost with manufacturing from thermosets can be significantly lower.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of temperature on the interlaminar strength of carbon fibre reinforced thermoplastic

  • Popis výsledku anglicky

    Application of thermoplastics composites (TPCs) in aircraft constructions is growing. Thermoplastics have the greatest potential in the interior and in the secondary construction, where they can fully replace aluminum parts and glass laminate parts. In the aircraft interior, they are used mainly for excellent fire, smoke and toxicity properties and on exterior mainly for their excellent impact resistance. Thanks to thermoplastics, today we can talk about real recycling of composites. The most used TPCs in aircraft constructions is polyfenylensulfid (PPS). On the other hand thermoplastics have space for improvement in the production of structurally demanding composite components where the cost with manufacturing from thermosets can be significantly lower.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV30033" target="_blank" >FV30033: Konstrukční a technologický vývoj primárních leteckých dílů pokročilých tvarů z kompozitu s termoplastovou matricí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental Stress Analysis 2020 - Book of full Papers

  • ISBN

    978-80-248-4453-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    132-137

  • Název nakladatele

    VŠB – Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Sobotín

  • Datum konání akce

    19. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku