NUMERICAL STUDY OF ACTIVE FLOW SEPARATION CONTROL FOR UHBR ENGINE INTEGRATION ON GENERIC WING IN HIGH-LIFT CONFIGURATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000095" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000095 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://zenodo.org/record/4288432#.YDZkotWg9aQ" target="_blank" >https://zenodo.org/record/4288432#.YDZkotWg9aQ</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.4288432" target="_blank" >10.5281/zenodo.4288432</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
NUMERICAL STUDY OF ACTIVE FLOW SEPARATION CONTROL FOR UHBR ENGINE INTEGRATION ON GENERIC WING IN HIGH-LIFT CONFIGURATION
Popis výsledku v původním jazyce
The effect of steady suction and oscillatory blowing on local flow separation in the slat cut-out region downstream of a UHBR engine pylon is investigated by CFD URANS simulations. The simulation environment reflects the wind tunnel test conducted at the low speed wind tunnel at Tel-Aviv University. The validated CFD results are employed to assess the effects individual actuation mechanisms (steady suction, oscillatory blowing and a combination of both). Both investigated flow control mechanisms are effective in significant reduction of the flow separation. The AFC applied close to the leading edge in the slat cut-out region affects the flow field on large parts of the upper wing.
Název v anglickém jazyce
NUMERICAL STUDY OF ACTIVE FLOW SEPARATION CONTROL FOR UHBR ENGINE INTEGRATION ON GENERIC WING IN HIGH-LIFT CONFIGURATION
Popis výsledku anglicky
The effect of steady suction and oscillatory blowing on local flow separation in the slat cut-out region downstream of a UHBR engine pylon is investigated by CFD URANS simulations. The simulation environment reflects the wind tunnel test conducted at the low speed wind tunnel at Tel-Aviv University. The validated CFD results are employed to assess the effects individual actuation mechanisms (steady suction, oscillatory blowing and a combination of both). Both investigated flow control mechanisms are effective in significant reduction of the flow separation. The AFC applied close to the leading edge in the slat cut-out region affects the flow field on large parts of the upper wing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aerospace Europe Conference 2020
ISBN
—
ISSN
1925-931X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
—
Místo vydání
Bordeaux, Francie
Místo konání akce
Bordeaux, Francie
Datum konání akce
25. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—