Optimal Design and Testing of a Thermoplastic Pressurized Passenger Door Manufactured Using Thermoforming
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F21%3AN0000010" target="_blank" >RIV/00010669:_____/21:N0000010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/2073-4360/13/19/3394" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2073-4360/13/19/3394</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/polym13193394" target="_blank" >10.3390/polym13193394</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimal Design and Testing of a Thermoplastic Pressurized Passenger Door Manufactured Using Thermoforming
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper documents and discusses research work associated with a newly designed passenger door structure demonstrator. The composite structure was manufactured from carbon-fiber-reinforced thermoplastic resin. A composite frame with a variable cross-section was designed, optimized, and fabricated using thermoforming technology. Both numerical simulations and experiments supported structural verification according to the damage tolerance philosophy; i.e., impact damage is presented. The Tsai-Wu and maximal stress criteria were used for damage analysis of the composite parts. Topological optimization of the metal hinges from the point of view of weight reduction was used. All expected parameters and proposed requirements of the mechanical properties were proved and completed.
Název v anglickém jazyce
Optimal Design and Testing of a Thermoplastic Pressurized Passenger Door Manufactured Using Thermoforming
Popis výsledku anglicky
The present paper documents and discusses research work associated with a newly designed passenger door structure demonstrator. The composite structure was manufactured from carbon-fiber-reinforced thermoplastic resin. A composite frame with a variable cross-section was designed, optimized, and fabricated using thermoforming technology. Both numerical simulations and experiments supported structural verification according to the damage tolerance philosophy; i.e., impact damage is presented. The Tsai-Wu and maximal stress criteria were used for damage analysis of the composite parts. Topological optimization of the metal hinges from the point of view of weight reduction was used. All expected parameters and proposed requirements of the mechanical properties were proved and completed.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV30033" target="_blank" >FV30033: Konstrukční a technologický vývoj primárních leteckých dílů pokročilých tvarů z kompozitu s termoplastovou matricí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Polymers
ISSN
2073-4360
e-ISSN
2073-4360
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
19
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Kód UT WoS článku
000709967400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85116374919