Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimal Design and Testing of a Thermoplastic Pressurized Passenger Door Manufactured Using Thermoforming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F21%3AN0000010" target="_blank" >RIV/00010669:_____/21:N0000010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2073-4360/13/19/3394" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2073-4360/13/19/3394</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/polym13193394" target="_blank" >10.3390/polym13193394</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimal Design and Testing of a Thermoplastic Pressurized Passenger Door Manufactured Using Thermoforming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper documents and discusses research work associated with a newly designed passenger door structure demonstrator. The composite structure was manufactured from carbon-fiber-reinforced thermoplastic resin. A composite frame with a variable cross-section was designed, optimized, and fabricated using thermoforming technology. Both numerical simulations and experiments supported structural verification according to the damage tolerance philosophy; i.e., impact damage is presented. The Tsai-Wu and maximal stress criteria were used for damage analysis of the composite parts. Topological optimization of the metal hinges from the point of view of weight reduction was used. All expected parameters and proposed requirements of the mechanical properties were proved and completed.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimal Design and Testing of a Thermoplastic Pressurized Passenger Door Manufactured Using Thermoforming

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper documents and discusses research work associated with a newly designed passenger door structure demonstrator. The composite structure was manufactured from carbon-fiber-reinforced thermoplastic resin. A composite frame with a variable cross-section was designed, optimized, and fabricated using thermoforming technology. Both numerical simulations and experiments supported structural verification according to the damage tolerance philosophy; i.e., impact damage is presented. The Tsai-Wu and maximal stress criteria were used for damage analysis of the composite parts. Topological optimization of the metal hinges from the point of view of weight reduction was used. All expected parameters and proposed requirements of the mechanical properties were proved and completed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV30033" target="_blank" >FV30033: Konstrukční a technologický vývoj primárních leteckých dílů pokročilých tvarů z kompozitu s termoplastovou matricí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Polymers

  • ISSN

    2073-4360

  • e-ISSN

    2073-4360

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1-18

  • Kód UT WoS článku

    000709967400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85116374919