Blowing as a means of drag reduction of wing – strut junction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F21%3AN0000024" target="_blank" >RIV/00010669:_____/21:N0000024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ntad.lf.tuke.sk/" target="_blank" >http://www.ntad.lf.tuke.sk/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/NTAD54074.2021.9746321" target="_blank" >10.1109/NTAD54074.2021.9746321</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Blowing as a means of drag reduction of wing – strut junction
Popis výsledku v původním jazyce
High aspect ratio is well-known mean to diminish induced drag of a wing. The problems with strength and stiffness of a high aspect ratio wing can be suppressed by a strut. A junction between the wing and the strut is a source of interference drag that can be potentially decreased by flow control performed by blowing. Continuous and pulse blowing in the wing – strut junction was studied both experimentally and numerically. The results indicate the influence of the mass flow, frequency and injected momentum on the efficiency of the blowing as a mean of the drag reduction.
Název v anglickém jazyce
Blowing as a means of drag reduction of wing – strut junction
Popis výsledku anglicky
High aspect ratio is well-known mean to diminish induced drag of a wing. The problems with strength and stiffness of a high aspect ratio wing can be suppressed by a strut. A junction between the wing and the strut is a source of interference drag that can be potentially decreased by flow control performed by blowing. Continuous and pulse blowing in the wing – strut junction was studied both experimentally and numerically. The results indicate the influence of the mass flow, frequency and injected momentum on the efficiency of the blowing as a mean of the drag reduction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
NTinAD New Trends in Aviation Development 2021 The XVI. International Scientific Conference Proceedings
ISBN
978-1-6654-1341-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
42-47
Název nakladatele
Technical University of Košice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
25. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—