Non-destructive Inspection of Composite Aileron during Fatigue Test
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F21%3AN0000025" target="_blank" >RIV/00010669:_____/21:N0000025 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/202134903016" target="_blank" >10.1051/matecconf/202134903016</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-destructive Inspection of Composite Aileron during Fatigue Test
Popis výsledku v původním jazyce
The operational safety and reliability of an airplane must be an integral part of its design. The use of suitable materials that pass material certification tests is very important for a new aircraft design. The next part is testing specific samples, sub-components, and components such as the aileron. The paper deals with a non-destructive evaluation of composite primary structural part fatigue tests in accordance with damage tolerance philosophy considering impact damage presence. NDT methods such as visual, eddy current, and ultrasonic testing included phased array technique, are used for the inspections. A schedule of inspections was created, and structural durability was verified.
Název v anglickém jazyce
Non-destructive Inspection of Composite Aileron during Fatigue Test
Popis výsledku anglicky
The operational safety and reliability of an airplane must be an integral part of its design. The use of suitable materials that pass material certification tests is very important for a new aircraft design. The next part is testing specific samples, sub-components, and components such as the aileron. The paper deals with a non-destructive evaluation of composite primary structural part fatigue tests in accordance with damage tolerance philosophy considering impact damage presence. NDT methods such as visual, eddy current, and ultrasonic testing included phased array technique, are used for the inspections. A schedule of inspections was created, and structural durability was verified.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FW01010225" target="_blank" >FW01010225: Průkaz trojnásobného zvýšení únavové životnosti draku letounu L-39NG</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
6th International Conference of Engineering Against Failure (ICEAF-VI 2021)
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
nestrankovano
Název nakladatele
MATEC Web of Conferences
Místo vydání
—
Místo konání akce
online
Datum konání akce
23. 6. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—