Pokročilá integrace nedestruktivního zkoušení materiálů při laboratorních únavových zkouškách draku letecké
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F06%3A%230000184" target="_blank" >RIV/00010669:_____/06:#0000184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Advanced Integration of Non-Destructive Testing during Laboratory Fatigue Test of Airframe Metal Parts
Popis výsledku v původním jazyce
Aerospace industry is one of the most advanced and important fields of NDT applications. Except quality inspection of structural part production, non-destructive testing is widely used in the case of fatigue evaluation of aircraft structure. Classic non-destructive inspection for structural defects is a vital component of testing and maintenance. Non-destructive evaluation is opening the door to precise presentation of fatigue test results. The effort to increase fatigue life of aircraft structures leads to an advanced design philosophy, which permits a fatigue crack being initiated during service. With aging aircraft the increase in damage detection is an important and difficult task. Also new is the issue of crack growth management. A schedule of structure inspections is established for aircraft in service and critical points are checked by NDT during maintenance.
Název v anglickém jazyce
Advanced Integration of Non-Destructive Testing during Laboratory Fatigue Test of Airframe Metal Parts
Popis výsledku anglicky
Aerospace industry is one of the most advanced and important fields of NDT applications. Except quality inspection of structural part production, non-destructive testing is widely used in the case of fatigue evaluation of aircraft structure. Classic non-destructive inspection for structural defects is a vital component of testing and maintenance. Non-destructive evaluation is opening the door to precise presentation of fatigue test results. The effort to increase fatigue life of aircraft structures leads to an advanced design philosophy, which permits a fatigue crack being initiated during service. With aging aircraft the increase in damage detection is an important and difficult task. Also new is the issue of crack growth management. A schedule of structure inspections is established for aircraft in service and critical points are checked by NDT during maintenance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
9th European Conference on Non-Destructive Testing
ISBN
3-931381-86-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
DGZfP e.V.
Místo vydání
Berlin, DE
Místo konání akce
Berlin, DE
Datum konání akce
25. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—