Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam defektoskopických prohlídek při přechodu na koncepci přípustného poškození

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F03%3A00011897" target="_blank" >RIV/00010669:_____/03:00011897 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam defektoskopických prohlídek při přechodu na koncepci přípustného poškození

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zaručit požadovanou bezpečnost při minimálních nákladech je úlohou optimalizace strategie prohlídek. V současné době je na výběr řada metod nedestruktivního zkoušení. Kvalitu jednotlivých technik je možné vyjádřit detekovatelnou délkou trhliny. Statistický přístup definuje pro defektoskopické metody pravděpodobnost detekce jako funkci délky trhliny. Základní úlohou zde je prokázání provozní bezpečnosti požadované dohlédacími úřady. Koncepce přípustného poškození povoluje existenci únavové trhliny, avšakje třeba ji detekovat před dosažením kritického rozměru.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-destructive Testing and Damage Tolerance Approach

  • Popis výsledku anglicky

    Efforts to increase the fatigue life of aircraft structures leads to an advanced design philosophy, which permits a fatigue crack to be initiated during service. The only condition is that the crack is prevented from going over a critical limit. This principle is referred to as the Damage Tolerance approach. A plan of structure inspections is established for aircraft in service whereby critical structural points are checked by a non-destructive method. The number of these inspections as well as their complexity affects the service costs needed to guarantee the desired safety level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FF-P2%2F028" target="_blank" >FF-P2/028: Experimentální a metodická podpora provozní spolehlivosti letadel.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Defektoskopie 2003

  • ISBN

    80-214-2475-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    11-18

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Ostrava, CZ

  • Datum konání akce

    19. 11. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku