Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methodology of short fatigue crack detection by the eddy current method in a multi-layered metal aircraft structure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001572" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001572 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1350630713002094" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1350630713002094</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2013.06.009" target="_blank" >10.1016/j.engfailanal.2013.06.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methodology of short fatigue crack detection by the eddy current method in a multi-layered metal aircraft structure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The field of non-destructive inspection (NDI) is an integral part of aircraft maintenance and service. It is optimal to apply the eddy current (EC) method on the complex multi-layered metal aircraft structure to detect cracks and other damage. A range ofstandard eddy current probes giving satisfactory results with respect to crack detection are available. However, these EC probes are not always suitable for the detection of short fatigue cracks hidden under a rivet head. This article presents a new methodology for eddy current inspection of a critical area on the wing. The development of the new methodology was inspired by a catastrophic glider accident in 2010. Because of this accident, all glider service was prohibited. The critical area is locatedin the structure of the wing spar, which consists of six layers. The position of the critical area is hidden under the countersunk rivet head in the third layer of the spar flange and under two layers of metal sheets. Thus, the actual loc

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of short fatigue crack detection by the eddy current method in a multi-layered metal aircraft structure

  • Popis výsledku anglicky

    The field of non-destructive inspection (NDI) is an integral part of aircraft maintenance and service. It is optimal to apply the eddy current (EC) method on the complex multi-layered metal aircraft structure to detect cracks and other damage. A range ofstandard eddy current probes giving satisfactory results with respect to crack detection are available. However, these EC probes are not always suitable for the detection of short fatigue cracks hidden under a rivet head. This article presents a new methodology for eddy current inspection of a critical area on the wing. The development of the new methodology was inspired by a catastrophic glider accident in 2010. Because of this accident, all glider service was prohibited. The critical area is locatedin the structure of the wing spar, which consists of six layers. The position of the critical area is hidden under the countersunk rivet head in the third layer of the spar flange and under two layers of metal sheets. Thus, the actual loc

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Failure Analysis

  • ISSN

    1350-6307

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special issue on ICEFA V

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    597-608

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus