Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spolehlivost vizuální detekce únavových trhlin při zkouškách letadel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F99%3A00011740" target="_blank" >RIV/00010669:_____/99:00011740 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual Detection Reliability of Fatigue Cracks in Aircraft Tests

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the analysis of the experimental data obtained from visual inspections during fatigue test of four wing main spars of the L-39 jet trainer. The test articles consisted of a wing main spar with small sections of the ribs and skins riveted to the booms. The crack growth curves used to estimate the previously missed crack sizes for cracks detected during inspection were evaluated by an FE analysis. Crack size detection capabilities are expressed in terms of the probability of detection(POD). The results obtained by statistical analysis show a relatively short time needed for the crack to growth from its initial detectable length to the critical size. Hence, visual detection does not appear to be a suitable method from the economical point of view, to determine the inspection interval for the structural part tested. A specific inspection technique should be provided to detect a crack in time.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual Detection Reliability of Fatigue Cracks in Aircraft Tests

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the analysis of the experimental data obtained from visual inspections during fatigue test of four wing main spars of the L-39 jet trainer. The test articles consisted of a wing main spar with small sections of the ribs and skins riveted to the booms. The crack growth curves used to estimate the previously missed crack sizes for cracks detected during inspection were evaluated by an FE analysis. Crack size detection capabilities are expressed in terms of the probability of detection(POD). The results obtained by statistical analysis show a relatively short time needed for the crack to growth from its initial detectable length to the critical size. Hence, visual detection does not appear to be a suitable method from the economical point of view, to determine the inspection interval for the structural part tested. A specific inspection technique should be provided to detect a crack in time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FB-CV%2F20" target="_blank" >FB-CV/20: Centrum leteckého výzkumu a zkušebnictví.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    1999

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Emerging Technologies in NDT

  • ISBN

    90 5809 127 9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    37-41

  • Název nakladatele

    A. A. Balkema

  • Místo vydání

    Rotterdam

  • Místo konání akce

    Atheny

  • Datum konání akce

    24. 5. 1999

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku