Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úroveň povědomí o environmentálním značení v Moravskoslezském kraji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00020711%3A_____%2F10%3A00003058" target="_blank" >RIV/00020711:_____/10:00003058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úroveň povědomí o environmentálním značení v Moravskoslezském kraji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Opatřit svůj výrobek environmentální značkou je způsob, jak může výrobce deklarovat šetrnost svého výrobku k životnímu prostředí. Článek je věnován průzkumu přístupu obchodníků k environmentálnímu značení výrobků, jejich postavení vzhledem k biopotravinám, rozboru potenciálu ostatních obchodníků získat ?ekoznačku? (environmentální značení I. typu) a ekonomické efektivnosti používání ekologicky šetrných výrobků. V rámci provedených průzkumů bylo zjištěno, že environmentálně značené produkty jsou obchodníky opomíjeny a jsou nabízeny pouze v omezeném množství. Na základě navazujícího průzkumu čisticích prostředků bylo dále zjištěno, že i když většina obchodníků splňuje téměř všechny technické parametry pro udělení ekoznačky, vzhledem k současné neefektivnosti procesu o udělení ekoznačky neusiluje. Provedené průzkumy rovněž potvrdily ekonomickou výhodnost environmentálně šetrných výrobků pro spotřebitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Level of awareness about ecolabelling in Moravian-Silesian region

  • Popis výsledku anglicky

    Provide your product environmental label is a way for manufacturers to declare the friendliness of its product to the environment. The article is devoted to a survey of traders access to environmental labeling, their position in relation to organic food,analyze the potential of other retailers to get eco-label (type I environmental labeling) and economic efficiency of the use of environmentally friendly products. The survey conducted revealed that labeled products are environmentally traders ignored and are available in limited quantities. Based on follow-up survey, detergents, it was found that although most traders meets almost all the technical parameters for the award, given the current inefficiency of the process does not seek the award. Conducted surveys also confirm the economic advantages of environmentally friendly products for consumers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DN - Vliv životního prostředí na zdraví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Odpadové fórum

  • ISSN

    1212-7779

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12/2010

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus