Consumers’ perception of environmental claims in purchasing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F23%3A43906962" target="_blank" >RIV/60076658:12510/23:43906962 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/88" target="_blank" >https://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/88</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.32725/978-80-7694-053-6.16" target="_blank" >10.32725/978-80-7694-053-6.16</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumers’ perception of environmental claims in purchasing
Popis výsledku v původním jazyce
Many producers keep to showcase their commitment to sustainability and environmental responsibility. One of the ways is to place environmental claims or labels on product packaging. Based on a pilot survey, the article presents some findings about consumers’ perceptions and attitudes concerning those claims or labellings, especially their care of environmental claims and labellings and their willingness to pay a premium price for environmentally friendly products.
Název v anglickém jazyce
Consumers’ perception of environmental claims in purchasing
Popis výsledku anglicky
Many producers keep to showcase their commitment to sustainability and environmental responsibility. One of the ways is to place environmental claims or labels on product packaging. Based on a pilot survey, the article presents some findings about consumers’ perceptions and attitudes concerning those claims or labellings, especially their care of environmental claims and labellings and their willingness to pay a premium price for environmentally friendly products.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Scientific Conference:Challenges and Opportunities in the Digital World.
ISBN
978-80-7694-053-6
ISSN
2336-6788
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
108-111
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
2. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—