Projekt "Nerovnosti v šancích na vzdělání, jejich rozsah, zdroje, sociální a ekonomické důsledky, strategie řešení"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00022179%3A_____%2F05%3A0000004" target="_blank" >RIV/00022179:_____/05:0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projekt "Nerovnosti v šancích na vzdělání, jejich rozsah, zdroje, sociální a ekonomické důsledky, strategie řešení"
Popis výsledku v původním jazyce
Článek přináší informaci o komplexním longitudinálním výzkumu, který je realizován Sociologickým ústavem AV ve spolupráci s Národním ústavem odborného vzdělávání. Hlavním cílem tohoto rozsáhlého projektu je identifikovat zdroje nerovnostív přístupu ke vzdělání v České republice a vysvětlit principy jejich reprodukce. V rámci výzkumu je analyzována role specifických ekonomických, kulturních a sociálních podmínek, rodiny a nezaměstnanosti rodičů na úroveňúroveň vzdělání dětí a jejich přístup ke vzdělávánía škole. Výzkum sleduje problematiku předčasných odchodů ze vzdělávání z různých úhlů pohledu, srovnává názory nezaměstnaných mladých lidí, pracovníků úřadů práce a managementu škol.
Název v anglickém jazyce
Project: Unequal access to education: the excent, sources, social and economic consequences, policy strategies
Popis výsledku anglicky
The article contains information about complex longitudinal research carried out by Institute of Sociology of the Academy of Sciences of Czech republic in cooperation with National Institute of technical and vocational education. The main aim of thiscomplex project is an identification of the sources of inequality in the access to the education in the Czech Republic and an explanation of the principles of their reproduction. In the frame of this research the role of specified economic,cultural and social conditions, family and unemployment of parents to the level of children education and their approach to the education and school is analyzed. The research tackles a problem of premature leaving from the education process fromdifferent points of view, compares the opinions of the unemployed young people, of employees of unemployment offices and of school management.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J%2F005%2F04-DP2" target="_blank" >1J/005/04-DP2: Nerovnosti v šancích na vzdělání: jejich rozsah, zdroje, sociální a ekonomické důsledky, strategie řešení.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Odborné vzdělávání
ISSN
1210 - 7387
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
1-2
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—