Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Depiction of mental illness and psychiatry in popular video games over the last 20 years

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023001%3A_____%2F22%3A00083452" target="_blank" >RIV/00023001:_____/22:00083452 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00064173:_____/22:43923824 RIV/00064165:_____/22:10446932 RIV/00216208:11110/22:10446932

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2022.967992/full" target="_blank" >https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2022.967992/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/fpsyt.2022.967992" target="_blank" >10.3389/fpsyt.2022.967992</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Depiction of mental illness and psychiatry in popular video games over the last 20 years

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Video games represent a rapidly growing media form that is a daily activity for many youths. So far, only a little attention has been paid to the portrayal of mental illnesses and psychiatric intervention within them. In our research, we explored the best-selling video games released between 2002-2021 in order to analyse these representations. We came to the conclusion that approximately 1 out of 10 popular games attempts to portray symptoms of mental illness - with a majority of 75% of them in a negative and stereotypical way. Despite the majority of mental illness depiction in popular video games being negative, there are mounting reports that certain representations have a positive impact on their player bases. Further studies are required, as to how much videogames influence the player&apos;s attitude toward this topic.

  • Název v anglickém jazyce

    Depiction of mental illness and psychiatry in popular video games over the last 20 years

  • Popis výsledku anglicky

    Video games represent a rapidly growing media form that is a daily activity for many youths. So far, only a little attention has been paid to the portrayal of mental illnesses and psychiatric intervention within them. In our research, we explored the best-selling video games released between 2002-2021 in order to analyse these representations. We came to the conclusion that approximately 1 out of 10 popular games attempts to portray symptoms of mental illness - with a majority of 75% of them in a negative and stereotypical way. Despite the majority of mental illness depiction in popular video games being negative, there are mounting reports that certain representations have a positive impact on their player bases. Further studies are required, as to how much videogames influence the player&apos;s attitude toward this topic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30215 - Psychiatry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in psychiatry

  • ISSN

    1664-0640

  • e-ISSN

    1664-0640

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    August 15

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    "art. no. 967992"

  • Kód UT WoS článku

    000848048900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138076889