Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problems of Blind Chess Players

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233297" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233297 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CogInfoCom.2015.7390587" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CogInfoCom.2015.7390587</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CogInfoCom.2015.7390587" target="_blank" >10.1109/CogInfoCom.2015.7390587</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problems of Blind Chess Players

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A chess game is very popular also for visually impaired players. To some extent we can see similarities to blindfold chess game of sighted players. However blindfold chess is played by master players only. Thus blind beginners are facing demanding conditions for playing chess. We started with initial observation of a game play of blind chess players and indicated signs of using mental images, limits in learning efficient chess play, or accessibility problems. We extracted 114 findings from the semi-structured interviews conducted with 5 blind advanced chess players. Based on these findings we propose directions for future research and development.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of Blind Chess Players

  • Popis výsledku anglicky

    A chess game is very popular also for visually impaired players. To some extent we can see similarities to blindfold chess game of sighted players. However blindfold chess is played by master players only. Thus blind beginners are facing demanding conditions for playing chess. We started with initial observation of a game play of blind chess players and indicated signs of using mental images, limits in learning efficient chess play, or accessibility problems. We extracted 114 findings from the semi-structured interviews conducted with 5 blind advanced chess players. Based on these findings we propose directions for future research and development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th IEEE Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2015 PROCEEDINGS

  • ISBN

    978-1-4673-8128-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    179-183

  • Název nakladatele

    IEEE Hungary Section, University Obuda

  • Místo vydání

    Budapest

  • Místo konání akce

    Györ

  • Datum konání akce

    19. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku