Lichess jako nástroj pro rozvoj kombinatorického myšlení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73616128" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73616128 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol4No2/Vol4No2_Pastor.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol4No2/Vol4No2_Pastor.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lichess jako nástroj pro rozvoj kombinatorického myšlení
Popis výsledku v původním jazyce
Článek má za cíl přehledně seznámit s bezplatným šachovým serverem Lichess a s jeho možným využitím žáky 1. stupně. Šachy patří mezi nejpopulárnější deskové hry a lze je využít k rozvoji kombinatorického myšlení, ať už formou vlastního hraní šachových partií, jejich analýzou, řešením šachových diagramů nebo řešením matematických šachových problémů. Ukážeme si, jak je možné prostřednictvím serveru Lichess hrát šachovou partii proti počítači nebo proti jinému šachistovi. Také budeme věnovat pozornost řešení šachových diagramů.
Název v anglickém jazyce
Lichess as a Tool for the Development of Combinatory Thinking
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to clearly introduce the free Lichess chess server and its possible use for pupils aged 6-11. Chess is one of the most popular board games and can be used to develop combinatorial thinking, either by playing chess games, analyzing them, solving chess diagrams, or solving mathematical chess problems. We will show how it is possible to play a chess game against the computer or against another chess player via the Lichess server. We will also pay attention to solving chess diagrams.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION JOURNAL
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
32-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—