Chess domination problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73604693" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73604693 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Pastor_2020_Vol2No1.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Pastor_2020_Vol2No1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Chess domination problems
Popis výsledku v původním jazyce
It is very important to develop combinatorial skills of pupils aged 6-11. A board game can be attractive and useful tool to achieve this goal. Chess is one of the most popular games, more than 600 million people around the world know chess rules. Combinatorial skills can be developed not only by playing chess games or by solving chess diagrams, but also by solving some mathematical chess problems. We will focus on the domination problems in our paper. In contrast to the classic chessboard 8×8, we will use a smaller 4×4 and 6×6 chessboard, respectively, to make chess domination problems more accessible to pupils aged 6 to 11.
Název v anglickém jazyce
Chess domination problems
Popis výsledku anglicky
It is very important to develop combinatorial skills of pupils aged 6-11. A board game can be attractive and useful tool to achieve this goal. Chess is one of the most popular games, more than 600 million people around the world know chess rules. Combinatorial skills can be developed not only by playing chess games or by solving chess diagrams, but also by solving some mathematical chess problems. We will focus on the domination problems in our paper. In contrast to the classic chessboard 8×8, we will use a smaller 4×4 and 6×6 chessboard, respectively, to make chess domination problems more accessible to pupils aged 6 to 11.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION JOURNAL
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
46-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—