Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chess domination problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73604693" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73604693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Pastor_2020_Vol2No1.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Pastor_2020_Vol2No1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chess domination problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is very important to develop combinatorial skills of pupils aged 6-11. A board game can be attractive and useful tool to achieve this goal. Chess is one of the most popular games, more than 600 million people around the world know chess rules. Combinatorial skills can be developed not only by playing chess games or by solving chess diagrams, but also by solving some mathematical chess problems. We will focus on the domination problems in our paper. In contrast to the classic chessboard 8×8, we will use a smaller 4×4 and 6×6 chessboard, respectively, to make chess domination problems more accessible to pupils aged 6 to 11.

  • Název v anglickém jazyce

    Chess domination problems

  • Popis výsledku anglicky

    It is very important to develop combinatorial skills of pupils aged 6-11. A board game can be attractive and useful tool to achieve this goal. Chess is one of the most popular games, more than 600 million people around the world know chess rules. Combinatorial skills can be developed not only by playing chess games or by solving chess diagrams, but also by solving some mathematical chess problems. We will focus on the domination problems in our paper. In contrast to the classic chessboard 8×8, we will use a smaller 4×4 and 6×6 chessboard, respectively, to make chess domination problems more accessible to pupils aged 6 to 11.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION JOURNAL

  • ISSN

    2694-8133

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    46-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus