Chess independence problem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598848" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598848 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol1No2/EMEJ_Vol1No2.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol1No2/EMEJ_Vol1No2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Chess independence problem
Popis výsledku v původním jazyce
Board games can significantly develop combinatorial skills (not only) of pupils aged 6 to 11. Chess is one of the oldest and most famous games. In addition to playing chess games and practicing chess situations (for example solving diagrams) there are some mathematical chess problems that can help to develop combinatorial skills. In our paper we will focus on independence problems. We will reduce the classic chessboard 8×8 to a smaller 4×4 and 6×6 chessboard, respectively, to make chess independence problems more accessible to pupils aged 6 to 11.
Název v anglickém jazyce
Chess independence problem
Popis výsledku anglicky
Board games can significantly develop combinatorial skills (not only) of pupils aged 6 to 11. Chess is one of the oldest and most famous games. In addition to playing chess games and practicing chess situations (for example solving diagrams) there are some mathematical chess problems that can help to develop combinatorial skills. In our paper we will focus on independence problems. We will reduce the classic chessboard 8×8 to a smaller 4×4 and 6×6 chessboard, respectively, to make chess independence problems more accessible to pupils aged 6 to 11.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION JOURNAL
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
34-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—