Chess piece tour problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73604897" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73604897 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No2/Vol2No2_Pastor2.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No2/Vol2No2_Pastor2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Chess piece tour problems
Popis výsledku v původním jazyce
Chess and other board games can significantly increase the level of mathematical literacy of pupils aged 6 to 11. Pupils can play chess, solve chess diagrams or deal with mathematical chess problems as for example independence problems or dominance problems. In our paper, we will focus on chess piece tour problems. We will reduce the classic chessboard 8×8 to a smaller 5×5, 6×6 and 7×7 chessboard, respectively, to make chess piece tour problems more accessible to pupils aged 6 to 11.
Název v anglickém jazyce
Chess piece tour problems
Popis výsledku anglicky
Chess and other board games can significantly increase the level of mathematical literacy of pupils aged 6 to 11. Pupils can play chess, solve chess diagrams or deal with mathematical chess problems as for example independence problems or dominance problems. In our paper, we will focus on chess piece tour problems. We will reduce the classic chessboard 8×8 to a smaller 5×5, 6×6 and 7×7 chessboard, respectively, to make chess piece tour problems more accessible to pupils aged 6 to 11.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION JOURNAL
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
38-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—