Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IRENA MAREČKOVÁ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023205%3A_____%2F18%3AN0000016" target="_blank" >RIV/00023205:_____/18:N0000016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    IRENA MAREČKOVÁ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Institut umění - Divadelní ústav vydal monografii kostýmní, scénické a loutkářské výtvarnice Ireny Marečkové (*1958), která mapuje její téměř čtyřicetiletou divadelní tvorbu. Teatroložka Marie Zdeňková se ve své odborné studii soustředí především na její práci pro loutkové divadlo ve spolupráci s režiséry jako: Karel Makonj (Knoflík pro štěstí, 1980, Nebe nad Andělem, 1997), Tomáš Dvořák (Mauglí, 1986, Steny plzeňské mučírny, 1995, O bílé lani, 2006), Josef Krofta (Capocomico, 1990, The Beatles, 1991, Mor na ty vaše rody!!!, 2001), ale i na oblast činoherního, operního nebo pohybového divadla: Ctibor Turba (Hobit, 1983, Daklaunizace, 1986, Archa bláznů, 1989), Zbyněk Srba (Modrý pták, 1989, Malý princ, 1990 a 1998) a Hana Burešová (Rigoletto, 1995, Létavý lékař, 1996). Autorka se také zmiňuje o jejím pedagogickém působení na katedře Scénografie na pražské DAMU (1990-2003). Součástí česko-anglické publikace je úplný soupis díla, výběrová bibliografie a především bohatý obrazový materiál: scénické a dílem kostýmní návrhy, fotografie z inscenací a osobního archivu. Irena Marečková je devátou publikací edice Osobnosti české scénografie.

  • Název v anglickém jazyce

    IRENA MAREČKOVÁ

  • Popis výsledku anglicky

    The Arts and Theatre Institute published the Monography of the costume, set and puppet designer Irena Marečková (*1956), that is mapping her almost forty-year-long theatre work. The theatre scientist Marie Zdeňková is in her specialist study mainly focused on her work for the puppet theatre in cooperation with directors: Karel Makonj (A Button for Luck, 1980, The Sky over Anděl, 1997), Tomáš Dvořák (Mawgli, 1986, Groans from the Pilsner Torture Chamber, 1995, The White Deer, 2006), Josef Krofta (Capocomico, 1990, The Beatles, 1991, Plague o´Both Your Houses!!!, 2001) but also for the dram, opera or non-verb theatre with Ctibor Turba (The Hobbit, 1983, Declownisation, 1986, Ark of Fools, 1989), Zbyněk Srba (The Blue Bird, 1989, The Little Princ, 1990 and 1998) and Hana Burešová (Rigoletto, 1995, The Flying Doctor, 1996). The author also mentioned Marečková´s teaching on Scenography Department of the DAMU in Prague (1993-2003). The Czech-English publication includes a list of her work and very rich selection of picture: puppet, costume and set designs and photographs from theatre productions and her personal archives. Irena Marečková is the 9th book of the edition that is named The Personalities of the Czech Scenography.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů