Spolupráce scénografa Jana Duška s Pavlem Hradilem v Divadle Petra Bezruče v letech 1969-1972
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023205%3A_____%2F22%3AN0000008" target="_blank" >RIV/00023205:_____/22:N0000008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.divadelnirevue.cz/index.php?src=DR_2022_n3_obsah.php" target="_blank" >http://www.divadelnirevue.cz/index.php?src=DR_2022_n3_obsah.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolupráce scénografa Jana Duška s Pavlem Hradilem v Divadle Petra Bezruče v letech 1969-1972
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá počátečním obdobím tvorby scénografa Jana Duška, kdy v roce 1967 dokončil studium na DAMU a vytvořil zde výpravu k absolventské inscenaci sévho ročníku (Maria, Josef a zlodějíček) a poté začala jeho dlouholetá spolupráce s režisérem Pavlem Hradilem. Text se věnuje první etapě jejich společné tvorby, která probíhala v letech 1969-1972 v Divadle Petra Bezruče, kde vznikly projekty, jako Doktor Faust, Tragický příběh dánského prince Hamleta, Dům doni Bernardy, a další. Postuhuje zároveň typické znaky Duškova specifického stylu, který se už v prvních letech jeho tvorby projevoval razancí a poznatelnými rysy, charakteristickými i pro následující scénografická díla, a byl základem pro vrcholné tvůrčí období, které nastalo v Divadle Na zábradlí ve spolupráci s Evaldem Schormem.
Název v anglickém jazyce
Collaboration between the Set Designer Jan Dušek and Pavel Hradil at Ostrava-based Petr Bezruč Theatre in 1969-1972
Popis výsledku anglicky
The essay discusses the beginnings of Jan Dušek's stage design practice. After completing his studies at DAMU in 1967 with his graduate project for the production Maria, Joseph and Pilfer, Dušek began his long-term collaboration with the director Pavel Hradil. The essay draws attention to the first stage of their collaboration, which took place between the years 1969-1972 at Petr Bezruč Theatre in Ostrava. Here they prepared production such as Doctor Faust, The Tragical History of Hamlet, Prince of Denmark, The House of Dona Bernarda, and others. The essay intends to identify typical signs of Dušek's specific style, which already manifested itself in the first years of his work with vigorous and recognizable features, which were characteristic for his subsequent set designs and anticipated his most prolific collaboration with Evald Schorm at the Theatre on the Balustrade, Prague.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Divadelní revue
ISSN
0862-5409
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
27-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85147039546