Neznámý dopis Antonína Dvořáka Richardu von Pergerovi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F09%3A%230000830" target="_blank" >RIV/00023272:_____/09:#0000830 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Neznámý dopis Antonína Dvořáka Richardu von Pergerovi
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je věnována dosud neznámému dopisu Antonína Dvořáka, který představuje prozatím jediný doklad kontaktu s Richardem von Pergerem. Týká se příprav prvního provedení Dvořákova oratoria Svatá Ludmila op. 71 (v němčině) ve Vídni 14. listopadu 1897 a zároveň je svědectvím skladatelových škrtů v souvislosti s paralelně chystaným uvedením díla v Praze (28.11. 1897). List, obsahující podrobný výčet konkrétních škrtů jednotlivých čísel v I. a II. dílu včetně některých detailnějších zásahů upřesněných notovými příklady, dokumentuje proměny skladby v průběhu různých provádění. Ve Vídni bylo oratorium provedeno se zásahy R. von Pergera, částečně přejímající škrty navržené skladatelem. Pražské uvedení zřejmě obsahovalo i další Dvořákovy škrty. Toto provedenípředstavovalo pravděpodobně nejradikálnější zkrácení díla.
Název v anglickém jazyce
An Unknown Letter of Antonín Dvořák to Richard von Perger
Popis výsledku anglicky
This study is devoted to a previously-unknown letter of Antonín Dvořák which constitutes the only known evidence of his contact with Richard von Perger. It concerns preparations for the first performance in Vienna (sung in German) of Dvořák?s oratorio St. Ludmila, Op. 71, on 14 November 1897, and also gives information on cuts made by the composer himself for a performance of the work in Prague two weeks later. The letter lists particular cuts of individual numbers in the first two parts of the oratorio, including some details explained with musical examples, and provides documentation of changes made to this work during the course of various performances. In Vienna the oratorio was performed with changes made by Perger partly on the basis of cuts proposed by the composer. The Prague performance apparently had additional cuts made by Dvořák, and probably represented the most radical shortening of this work.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Musicalia
ISSN
1803-7828
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—