Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Neznámý dopis Antonína Dvořáka Richardu von Pergerovi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F09%3A%230000830" target="_blank" >RIV/00023272:_____/09:#0000830 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Neznámý dopis Antonína Dvořáka Richardu von Pergerovi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je věnována dosud neznámému dopisu Antonína Dvořáka, který představuje prozatím jediný doklad kontaktu s Richardem von Pergerem. Týká se příprav prvního provedení Dvořákova oratoria Svatá Ludmila op. 71 (v němčině) ve Vídni 14. listopadu 1897 a zároveň je svědectvím skladatelových škrtů v souvislosti s paralelně chystaným uvedením díla v Praze (28.11. 1897). List, obsahující podrobný výčet konkrétních škrtů jednotlivých čísel v I. a II. dílu včetně některých detailnějších zásahů upřesněných notovými příklady, dokumentuje proměny skladby v průběhu různých provádění. Ve Vídni bylo oratorium provedeno se zásahy R. von Pergera, částečně přejímající škrty navržené skladatelem. Pražské uvedení zřejmě obsahovalo i další Dvořákovy škrty. Toto provedenípředstavovalo pravděpodobně nejradikálnější zkrácení díla.

  • Název v anglickém jazyce

    An Unknown Letter of Antonín Dvořák to Richard von Perger

  • Popis výsledku anglicky

    This study is devoted to a previously-unknown letter of Antonín Dvořák which constitutes the only known evidence of his contact with Richard von Perger. It concerns preparations for the first performance in Vienna (sung in German) of Dvořák?s oratorio St. Ludmila, Op. 71, on 14 November 1897, and also gives information on cuts made by the composer himself for a performance of the work in Prague two weeks later. The letter lists particular cuts of individual numbers in the first two parts of the oratorio, including some details explained with musical examples, and provides documentation of changes made to this work during the course of various performances. In Vienna the oratorio was performed with changes made by Perger partly on the basis of cuts proposed by the composer. The Prague performance apparently had additional cuts made by Dvořák, and probably represented the most radical shortening of this work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicalia

  • ISSN

    1803-7828

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus