Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Za svými omyly šel jsem vždy s poctivými úmysly." Proměny pohledu Vladimíra Helferta na dílo Antonína Dvořáka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F16%3AN0000047" target="_blank" >RIV/00023272:_____/16:N0000047 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Za svými omyly šel jsem vždy s poctivými úmysly." Proměny pohledu Vladimíra Helferta na dílo Antonína Dvořáka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá vztahem Vladimíra Helferta k dílu Antonína Dvořáka. Muzikolog Vladimír Helfert (1886-1945) částečně převzal názor Hostinského na základě jeho spisu věnujícímu se opernímu dílu A. Dvořáka. V proslulých bojích o Dvořáka, které vrcholily na konci roku 1912, se jako žák Z. Nejedlého postavil na stranu Smetanových příznivců. Poté, co se přestěhoval do Brna v roce 1919, se začal Helfertův názor proměňovat, mj. také vlivem jeho prací na dějinách zámecké kultury v Jaroměřicích. Helfert svůj postoj přehodnotil a publikoval ve spise Česká moderní hudby v roce 1936 a také v dalších textech, ve kterých zaujal jiný postoj k proudu tzv. muzikantství, který povýšil na roveň proudu pokrokového, což znamenalo, že postavil Dvořáka na roveň Bedřicha Smetany.

  • Název v anglickém jazyce

    "I went for All my Mistakes with the Honest Intentions." Transformations of Vladimír Helfert´s View of Antonín Dvořák´s Work

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with Vladimír Helfert's relationship towards the work of Antonín Dvořák. The musicologist Vladimír Helfert (1886-1945) developed his relationship after absorbing Hostinský's theory on Dvořák's operatic work. Helfert, as a pupil of Nejedlý, strongly sided with the Smetana supporters in the famous fi ghts over Dvořák which culminated at the end of 1912. After Helfert moved to Brno in 1919, he started to change his opinion of Dvořák slowly, among others also in connection with his works on the music at the Jaroměřice castle. Helfert reassessed his opinions and published them in the treatise Česká moderní hudba in 1936 as well as in other texts in which he elevated so-called "musicianship" stream of the Czech music to the level of the form-creating stream, meaning he put Dvořák on the same level as Bedřich Smetana.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opus musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    37-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus