Patří projekty občanské vědy do muzeí?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F21%3A10135232" target="_blank" >RIV/00023272:_____/21:10135232 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00088382:_____/21:N0000041
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/143977" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/143977</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/MuB2021-1-1" target="_blank" >10.5817/MuB2021-1-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Patří projekty občanské vědy do muzeí?
Popis výsledku v původním jazyce
Občanská věda, tedy aktivní zapojení dobrovolníků z řad široké veřejnosti do procesu vědeckého bádání, je v paměťových institucích stále častěji využívaným výzkumným přístupem. Pro muzea představuje významnou příležitost prezentovat svou činnost širší komunitě zájemců. Oproti přírodovědným jsou občanskovědní projekty v humanitních oborech zastoupeny marginálně. Předkládaná studie si mimo jiné klade za cíl popsat možné příčiny tohoto nerovnoměrného zastoupení. Součástí je také rešerše tuzemských i zahraničních příkladů dobré praxe, stejně jako nastínění kladných a záporných stránek občanskovědních projektů a jejich metodologie.
Název v anglickém jazyce
Do citizen science projects belong into museums?
Popis výsledku anglicky
Citizen science, the active involvement of volunteers from the general public in the process of scientific research, is an increasingly used research approach in memory institutions. It represents an important opportunity for museums to present their activities to a wider community of people with common interest. Contrary to natural sciences, citizen science projects are marginally represented in the humanities. Presented study aims, among other goals, to describe the possible causes of this uneven representation. It also includes a variety of domestic and foreign examples of good practice, as well as an outline of the positive and negative aspects of citizen science projects and their methodology.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Museologica Brunensia
ISSN
1805-4722
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
5-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—