Citizen Science as an Educational Tool for Improving Scientific Literacy of Undergraduate Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00099632" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00099632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-52162-6_13" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-52162-6_13</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-52162-6_13" target="_blank" >10.1007/978-3-319-52162-6_13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Citizen Science as an Educational Tool for Improving Scientific Literacy of Undergraduate Students
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of my paper is to propose a new approach to support scientific literacy of undergraduate students that uses methods of active participation in scientific research. I introduce the concept of citizen science as scientific literacy. Based on the accessible literature review, I present the overall approach to the educational potential of citizen science, as well as the results of selected surveys conducted to measure the impact of citizen science projects to the participants’ scientific literacy level. I make the claim that even short-term projects may make great impact, although the subject definitely needs more research. In this paper, I also outline the possibility of using citizen science projects in the undergraduate curriculum.
Název v anglickém jazyce
Citizen Science as an Educational Tool for Improving Scientific Literacy of Undergraduate Students
Popis výsledku anglicky
The aim of my paper is to propose a new approach to support scientific literacy of undergraduate students that uses methods of active participation in scientific research. I introduce the concept of citizen science as scientific literacy. Based on the accessible literature review, I present the overall approach to the educational potential of citizen science, as well as the results of selected surveys conducted to measure the impact of citizen science projects to the participants’ scientific literacy level. I make the claim that even short-term projects may make great impact, although the subject definitely needs more research. In this paper, I also outline the possibility of using citizen science projects in the undergraduate curriculum.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information Literacy: Key to an Inclusive Society
ISBN
9783319521619
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
133-137
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Cham
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—