Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Citizen Science as an Educational Tool for Improving Scientific Literacy of Undergraduate Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00099632" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00099632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-52162-6_13" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-52162-6_13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-52162-6_13" target="_blank" >10.1007/978-3-319-52162-6_13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Citizen Science as an Educational Tool for Improving Scientific Literacy of Undergraduate Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of my paper is to propose a new approach to support scientific literacy of undergraduate students that uses methods of active participation in scientific research. I introduce the concept of citizen science as scientific literacy. Based on the accessible literature review, I present the overall approach to the educational potential of citizen science, as well as the results of selected surveys conducted to measure the impact of citizen science projects to the participants’ scientific literacy level. I make the claim that even short-term projects may make great impact, although the subject definitely needs more research. In this paper, I also outline the possibility of using citizen science projects in the undergraduate curriculum.

  • Název v anglickém jazyce

    Citizen Science as an Educational Tool for Improving Scientific Literacy of Undergraduate Students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of my paper is to propose a new approach to support scientific literacy of undergraduate students that uses methods of active participation in scientific research. I introduce the concept of citizen science as scientific literacy. Based on the accessible literature review, I present the overall approach to the educational potential of citizen science, as well as the results of selected surveys conducted to measure the impact of citizen science projects to the participants’ scientific literacy level. I make the claim that even short-term projects may make great impact, although the subject definitely needs more research. In this paper, I also outline the possibility of using citizen science projects in the undergraduate curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information Literacy: Key to an Inclusive Society

  • ISBN

    9783319521619

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    133-137

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Cham

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku