Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Živý recitativ beze slov" : symfonické básně Antonína Dvořáka v reflexi Leoše Janáčka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F23%3A10135811" target="_blank" >RIV/00023272:_____/23:10135811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/_flysystem/fedora/pdf/MusicologicaBrunensia_57_2022_2_08.pdf" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/_flysystem/fedora/pdf/MusicologicaBrunensia_57_2022_2_08.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2022-2-6" target="_blank" >10.5817/MB2022-2-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Živý recitativ beze slov" : symfonické básně Antonína Dvořáka v reflexi Leoše Janáčka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na vybrané detaily hlubokého přátelství mezi Antonínem Dvořákem a Leošem Janáčkem, které začalo během Janáčkových studií na pražské varhanické škole v letech 1874-1875. Text pojednává o Janáčkových podrobných rozborech čtyř symfonických básní Antonína Dvořáka na motivy balad Karla Jaromíra Erbena, které dokládají tvůrčí paralely mezi oběma skladateli, a o brněnských provedeních symfonických básní za Dvořákova života a jejich reflexi v dobovém tisku. Článek také ukazuje, že Janáček při rozboru symfonických básní využil své práce na nápěvkové teorii a že se stal prvním teoretikem Dvořákova díla.

  • Název v anglickém jazyce

    "A live recitative without words" : symphonic poems by Antonín Dvořák in the reflection of Leoš Janáček

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on selected details of the deep relationship between Antonín Dvořák and Leoš Janáček, which began during Janáček&apos;s studies at the Prague Organ School in 1874-1875. The paper discusses Janáček&apos;s detailed analyses of Antonín Dvořák&apos;s four symphonic poems based on the ballads by Karel Jaromír Erben, which demonstrate the creative parallels between the two composers, as well as Brno performances of the symphonic poems during Dvořák&apos;s lifetime and reflection in the contemporary press. The article also shows that Janáček, in analysing the symphonic poems, made use of his work on the theory of speech melody, and that he became the first theorist of Dvořák&apos;s work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia (Studia minora Facultatis philosophicae universitatis brunensis.)

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    131-143

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999