Fotografický Beroun Jiřího Jeníčka z roku 1946 : Paradox daru fotografického alba Berouna Jiřího Jeníčka Klementu Gottwaldovi v roce 1945
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F23%3A10136143" target="_blank" >RIV/00023272:_____/23:10136143 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://publikace.nm.cz/file/173d15f67b4af32ec85797012a0a8678/43010/ACTA%20HISTORIA%2077_2023_Vogelova_02.pdf" target="_blank" >https://publikace.nm.cz/file/173d15f67b4af32ec85797012a0a8678/43010/ACTA%20HISTORIA%2077_2023_Vogelova_02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.37520/amnph.2023.011" target="_blank" >10.37520/amnph.2023.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fotografický Beroun Jiřího Jeníčka z roku 1946 : Paradox daru fotografického alba Berouna Jiřího Jeníčka Klementu Gottwaldovi v roce 1945
Popis výsledku v původním jazyce
Fotoalbum Berounska Jiřího Jeníčka se snímky z roku 1943 reflektuje náladu a situaci české fotografie pod vlivem 2. světové války. V meziválečné, ale i poválečné době, patřil amatérský fotograf, filmař a teoretik Jiří Jeníček ke klíčovým osobnostem české fotografie a filmu. Byl ve spojení jak s amatérskými kluby, tak s modernistickými avantgardními tendencemi meziválečné fotografie, které zásadně ovlivnily českou fotografii. Jeníčkovo fotoalbum s motivy berounské krajiny a města Berouna akcentuje silný emocionální obsah vynucený neutrálními tématy, vedoucích k otázkám, jakou pozici zastávala česká fotografie za druhé světové války v sociokulturním kontextu v reakcích na mezní situace a jakým způsobem byla interpretovaná.
Název v anglickém jazyce
Photography Beroun of Jiří Jeníček from the Year 1943 : The paradox of Jiří Jeníček and his Beroun's Photo-album as gift to Klement Gottwald in 1945
Popis výsledku anglicky
Photo album Berounsko by Jiří Jeníček from 1943 reflects the mood and situation of Czech photography under pressure of World War II. In the perion before and after the Second World War, amateur photographer, filmmaker, theorist and professional soldier Jiří Jeníček was one of the key personalities of Czech photography and film. He was in connection with the amateur photography and film movement as well as the avant-garde tendencies of the interwar period, who influenced Czech photography. Jenicek's photo album with motifs of the Beroun landscape and the city Beroun accentuates the strong emotional content with forced neutral themes, which becames a guide for us to answer the question, of what position Czech photography held during the Second World War in the socio-cultural context in reactions to borderline situations and how it was presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Musei Nationalis Pragae - Historia
ISSN
2570-6853
e-ISSN
—
Svazek periodika
77
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
28-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—