Digitální média v muzeu a galerii: "kvadratura kruhu" nebo "koně pod kapotou"?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F09%3A%230000381" target="_blank" >RIV/00023281:_____/09:#0000381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální média v muzeu a galerii: "kvadratura kruhu" nebo "koně pod kapotou"?
Popis výsledku v původním jazyce
- Zdá se, že nová generace návštěvníků britských muzeí již nebude spokojená se svojí pozicí konzumentů obsahu zprostředkovaného kurátory. Jako uživatelé webu 2.0. mají tito návštěvníci nová očekávání: chtějí vytvářet svůj vlastní obsah! Richardson je nazývá ?generací C?. Podle výzkumu provedeného v České republice je uživateli webu 2.0. 91% českých dětí ve věku 12?18 let. Užívají web stejným způsobem jako jejich britští vrstevníci. Zdá se tedy, že britská i česká muzea musí čelit stejné výzvě: budou schopna nabídnout generaci C příležitost podílet se na vytváření, spravování a sdílení kulturního dědictví? Některé příklady ukazují, že efektivní využívání digitálních médií (např. podcastingu, sdílení fotografií, , PDA) v rámci marketingu nebo vzdělávánív britských muzeích či galeriích naplňují nebo naopak nenaplňují očekávání generace C. Případová studie z Národní galerie Praha (projekt ArtCrossing 2006?2008) pak nabízí příklad inovativního využití digitálních médií v českých kulturních
Název v anglickém jazyce
Digital Media in Museum and Gallery: "Quadrature of the Circle" or "Horsepower"
Popis výsledku anglicky
It has been argued that the next generation of British museum visitors would no longer be happy to just consume content curated for them by experts. As users of Web 2.0 they have different expectations: they want to create their own content. Richardson calls them Generation C. According to national research there are also 91% of Czech children (aged 12?18) who use Web 2.0 in similar manners as their British peers. Therefore, it seems that both British and Czech museums and galleries have to face the same challenge today. Would they be able to give Generation C an opportunity to create, curate and share digital culture heritage content? Some of the evidence shows that effective use of digital media (e.g. podcasting, photo sharing website or PDAs) in British museum/gallery marketing and education may or may not reach successfully the expectations of Generation C. On contrary, a case study from National Gallery Prague (ArtCrossing project, 2006?2008) suggests that Czech cultural instituti
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Muzeum a změna III. Sborník z mezinárodní muzeologické konference
ISBN
978-80-86611-34-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
194-207
Název nakladatele
Asociace muzeí a galerií České republiky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Národní muzeum v Praze
Datum konání akce
17. 2. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—