Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální média v muzeu a galerii: "kvadratura kruhu" nebo "koně pod kapotou"?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F09%3A%230000381" target="_blank" >RIV/00023281:_____/09:#0000381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální média v muzeu a galerii: "kvadratura kruhu" nebo "koně pod kapotou"?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    - Zdá se, že nová generace návštěvníků britských muzeí již nebude spokojená se svojí pozicí konzumentů obsahu zprostředkovaného kurátory. Jako uživatelé webu 2.0. mají tito návštěvníci nová očekávání: chtějí vytvářet svůj vlastní obsah! Richardson je nazývá ?generací C?. Podle výzkumu provedeného v České republice je uživateli webu 2.0. 91% českých dětí ve věku 12?18 let. Užívají web stejným způsobem jako jejich britští vrstevníci. Zdá se tedy, že britská i česká muzea musí čelit stejné výzvě: budou schopna nabídnout generaci C příležitost podílet se na vytváření, spravování a sdílení kulturního dědictví? Některé příklady ukazují, že efektivní využívání digitálních médií (např. podcastingu, sdílení fotografií, , PDA) v rámci marketingu nebo vzdělávánív britských muzeích či galeriích naplňují nebo naopak nenaplňují očekávání generace C. Případová studie z Národní galerie Praha (projekt ArtCrossing 2006?2008) pak nabízí příklad inovativního využití digitálních médií v českých kulturních

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Media in Museum and Gallery: "Quadrature of the Circle" or "Horsepower"

  • Popis výsledku anglicky

    It has been argued that the next generation of British museum visitors would no longer be happy to just consume content curated for them by experts. As users of Web 2.0 they have different expectations: they want to create their own content. Richardson calls them Generation C. According to national research there are also 91% of Czech children (aged 12?18) who use Web 2.0 in similar manners as their British peers. Therefore, it seems that both British and Czech museums and galleries have to face the same challenge today. Would they be able to give Generation C an opportunity to create, curate and share digital culture heritage content? Some of the evidence shows that effective use of digital media (e.g. podcasting, photo sharing website or PDAs) in British museum/gallery marketing and education may or may not reach successfully the expectations of Generation C. On contrary, a case study from National Gallery Prague (ArtCrossing project, 2006?2008) suggests that Czech cultural instituti

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Muzeum a změna III. Sborník z mezinárodní muzeologické konference

  • ISBN

    978-80-86611-34-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    194-207

  • Název nakladatele

    Asociace muzeí a galerií České republiky

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Národní muzeum v Praze

  • Datum konání akce

    17. 2. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku