The Content Dimension of Educational Technology: How Does It Work for Education in Europe?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126359" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126359 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Content Dimension of Educational Technology: How Does It Work for Education in Europe?
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the article is to present a concept of digital content emphasizing its new shape and ways to be developed and shared on Web 2.0 principles. Due to recent EU initiatives, a great number of digital materials, resources, and services for education have been designed and produced in recent years. Digital content from materials such as these is expected to be re-used many times in different educational and technological contexts, and implemented in different learning platforms and systems. The article brings some examples of digital content collected in fundamental repositories and sumarises some experiences with digital content in Education in Europe gathered in last ten years.
Název v anglickém jazyce
The Content Dimension of Educational Technology: How Does It Work for Education in Europe?
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to present a concept of digital content emphasizing its new shape and ways to be developed and shared on Web 2.0 principles. Due to recent EU initiatives, a great number of digital materials, resources, and services for education have been designed and produced in recent years. Digital content from materials such as these is expected to be re-used many times in different educational and technological contexts, and implemented in different learning platforms and systems. The article brings some examples of digital content collected in fundamental repositories and sumarises some experiences with digital content in Education in Europe gathered in last ten years.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Educational Technology
ISSN
0013-1962
e-ISSN
—
Svazek periodika
52
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
44-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—